تفاوت دستکش ژله ‌ای استاد کار با تانگ وانگ

تفاوت دستکش ژله ‌ای استاد کار با تانگ وانگ است که بسیاری از کاربران از آن اطلاعات کاملی ندارند. و نمی‌دانند که کدام یک از این دو می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد. البته این مسئله بستگی به شغلی که در آن کار می‌کند نیز دارد.

دو برند محبوب و مشهور، به خصوص برای افرادی که در مشاغل مختلف فعالیت دارند و ملزم به استفاده از دستکش‌های ایمنی هستند. این دو برند در زمینه ایمنی دستکش‌های مختلفی با کاربردهای متفاوت تولید می‌کنند و می‌توانند به حفظ جان افراد کمک بزرگ و شایانی نمایند.

در این مقاله به بررسی تفاوت دستکش ژله ‌ای استاد کار با تانگ وانگو آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

عواملی همچون مواد ساخت، قیمت، قابلیت شست و شو، چگونگی دسترسی و در آخر نظرات کاربران موجب تفاوت و تمایز این دو دستکش ژله ای می‌شود. که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم.

مقایسه دستکش ژله ‌ای استاد کار با تانگ وانگ

مواد ساخت

موادی که برای ساخت آنها به کار می‌برند از همه مهم تر نحوه ساخت هر کدام می‌تواند متفاوت باشد.

برای مثال موادی که برای ساخت دستکش ژله ای تانگ وانگ به کار می‌برند، کیفیت بالاتری دارد. از این رو می‌تواند در مقابل کشش، فشار، ساختار مواد و… دوام خود را حفظ نماید. ولی دستکش ژله ای استادکار ضعیف‌تر از آن عمل می‌کند و این به خاطر مواد متفاوتی است که در ساخت آن مصرف می‌کنند.

قیمت

یکی دیگر از  تفاوت دستکش ژله ‌ای استاد کار با تانگ وانگ، قیمت آنها است. دستکش ژله ای تانگ وانگ که محصولی وارداتی است قیمت بالاتری در مقایسه با دستکش ژله ای استاد کار دارد. چون هزینه‌های واردات و کرایه حمل نیز روی آن محاسبه می‌شود. 

در واقع اغلب محصولات وارداتی کیفیت بالاتری نسبت به محصولات داخلی دارند از این رو قیمت آنها گران‌تر است. البته این موضوع به عوامل موثر مختلفی مانند کشور سازنده، نوع محصول، مواد اولیه مصرفی در آن، هزینه واردات و کیفیت کالا بستگی دارد که باعث قیمت گذاری آن می‌شود.

قیمت بالای آن ممکن است برای افرادی که دائماً از این دستکش استفاده می‌کنند، مشکل ساز باشد که به جای آن می‌توانند از دستکش استادکار استفاده کنند.

دسترسی

چون دستکش‌های استادکار در ایران تولید می‌شوند دسترسی به آنها راحت‌تر است و در بازار یافت می‌شوند. ولی دسترسی به دستکش‌های تانگ وانگ سخت‌تر است. گاهی حتی با عدم موجودی نیز مواجه می‌شویم.

نظر کاربران در مورد تفاوت دستکش ژله ‌ای استاد کار با تانگ وانگ

کاربران معمولاً از دستکش ژله ای تانگ وانگ به دلیل طول عمر و دوام بالاتر، راحتی نرمی و قدرت چنگش بهتر، رضایت بیشتری نسبت به دستکش ژله‌ای استادکار دارند. به همین دلیل علی رغم قیمت بالاتر آن حاضر به خرید این دستکش می‌شوند.

چون هم از لحاظ تضمین ایمنی مطمئن‌تر است و هم به دلیل راحتی تمرکز و دقت بالاتری را در کار امکان پذیر می‌کند. اما این دلیلی بر بی‌ کیفیتی دستکش‌ ژله ای استادکار نیست بلکه به نسبت مواد و قیمت می‌تواند تا جای ممکن خواسته کاربران را تامین کند.

شست و شو

این دستکش ‌ها هم مانند همه دستکش ‌های ایمنی قابل شست و شو هستند. و خاصیت ضد آبی‌ آنها قابلیت استفاده در محیط‌های مرطوب را هم فراهم می‌آورد.

تفاوت جزئی دیگر در این دو دستکش در نوع شستشوی آنها است. که برای دستکش استادکار باید از مواد ملایم‌تری کمک بگیرید و با احتیاط بیشتری به شست و شوی آن بپردازید. در حالی که دستکش تانگ وانگ در این مرحله عملکرد بهتری دارد و در شست و شو با دوام‌تر است.

دستکش ‌هایی هستند که خیلی سریع خشک می‌شوند و نیازی نیست که تایم طولانی برای آن صرف گردد.

 

دو شباهت دستکش ژله ‌ای استادکار و دستکش ژله ‌ای تانگ وانگ

طراحی

در بحث طراحی و آرگونومی تفاوت فاحشی نمی‌توانیم برای هر یک از آنها قائل شویم چون برای کاربرد های یکسانی تولید می‌شوند، ظاهر و طراحی تقریباً هم شکلی دارند و شاید تفاوت‌های جزئی در میزان نرمی و انعطاف و راحتی در دست مشاهده شود.

طراحی راحت آن هم کاهش خستگی را در پی دارد و هم افراد تسلط بیشتری روی ابزار و وسایلی که با آنها کار می‌کنند، خواهند داشت چون کاملاً آزادانه انگشتان را حرکت می‌دهند و فشاری اضافی روی دست‌ها وجود ندارد و عمده‌ترین دلیل آن فیکس بودن دستکش‌ها است.

کاربرد

 آزمایشگاه‌ها، تعمیرگاه های خودرو، پمپ بنزین، کار با مواد شیمیایی ضعیف و محلولات مختلف عمده مصرف این دستکش‌ها را دارند دوام و مقاومت مناسب در برابر مواد، راحتی در استفاده از ابزار و وسایل باعث می‌شود تا دستکش ژله‌ای در این مشاغل به کار رود.

 

 

نوشتهٔ پیشین
نحوه نگهداری از کفش ایمنی
نوشتهٔ بعدی
تکنیک های بازاریابی لباس کار

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.