تکنیک های بازاریابی لباس کار که طیف گسترده و وسیع از بازار برای صنایع و مشاغل مختلف را در بر می‌گیرد، دغدغه بسیاری از فروشندگان و تولیدکنندگان است. 

کارگران ساختمانی، کارکنان شرکت‌ ها، مهندسین، نیروهای خدماتی، کارگران کارخانه، هنرمندان و… همه و همه نیازمند لباس کار مناسب برای خود هستند.

همین دلیلی است که شما چه تولید کننده لباس کار باشید چه به دنبال فروش و پخش آن، با همه مشاغل ارتباط خواهید داشت. و در هر زمینه‌ای می‌توانید با افراد مختلفی به صورت دائمی همکاری کنید. که این کار به محصولی که ارائه می‌دهید، دوام و کیفیت آن، مطابقت با شغل هر کس، قیمت مناسب و غیره بستگی دارد.

همچنین بخوانید: ویژگی های لباس کار خوب چیست؟

معرفی تکنیک های بازاریابی لباس کار

 

  • کسب اطلاعات از بازار مصرف:

این صنعت جزو صنایعی است که روند رو به رشدی دارد. و همیشه باید از هر نوع شغلی اطلاعات کافی کسب نمایید. تا با راهنمایی خود به فروش لباس کار بپردازید. همچنین سعی کنید آخرین و به روزترین لباس‌ کارها را موجود کنید.

امروزه به دلایل مختلفی مثل توجه به محیط زیست، حفظ حداکثری سلامت افراد، به کارگیری بهترین روش ها در تولید و… لباس‌ها دائماً دچار تغییر می‌شوند تا به ایده آل‌ترین شکل برای افراد در آیند.

می‌توانید با پرس وجوی ساده نیازها و ترجیحات افراد را شناسایی نمایید. این خود یک استراتژی و تکنیک خاصی است که موجب موفقیت شما در فروش بیشتر لباس کارها می‌شود.

جمع آوری اطلاعات از افراد مختلف، مطالعه مقالات و مطالب مربوط به صنایع و مشاغل کمک بزرگی به افزایش اطلاعات شما خواهد کرد. یعنی هدف شما باید این باشد که متناسب با هر شغل و حرفه یک استاندارد و معیار مشخصی را در نظر بگیرید. و با توجه به این موضوعات به فروش و بازاریابی لباس‌های خود بپردازید.

 

  • ارائه جدیدترین محصولات

اگر تمایل دارید تکنیک های بازاریابی لباس کار را یاد بگیرید و در این بازار از رقیبان و همکاران خود جلو بزنید باید از اطلاعات خوبی برخوردار شوید. سعی کنید اولین کسی باشید که محصول جدیدی به بازار ارائه می‌دهد. کسی که همه چیز را درباره آن لباس کار می‌داند و می‌تواند همه افراد را در این باره به درستی راهنمایی کند.

آن زمان است که همه در ارتباط با شما این احساس به آنها دست می‌دهد. که با فردی حرفه‌ای و مسلط روبرو هستند و این دلیلی کافی برای وفاداریشان خواهد بود.

  • هدیه دادن لباس کار به عنوان تبلیغ

از راه‌های دیگر رشد در این حوزه که شاید کمتر کسی به خاطر هزینه بالا آن را ترجیح دهد می‌توانیم به هدیه لباس به عنوان تبلیغ اشاره کنیم. یعنی نمونه‌هایی از آن مثلا لباس کار کتان را به یک شرکت، مجموعه یا شخص هدیه دهید و از آنها بخواهید این لباس‌ها را به عنوان نمونه امتحان کنند.

و در صورت رضایت در دفعات بعدی به خرید آن بپردازد. این یک راه ترغیب کننده افراد است که بخواهند آن را بپوشند و در اکثر موارد اگر کیفیت محصول شما مورد قبولشان باشد حتماً آن را بخرند.

  • آزمایش لباس ها نزد مشتری یک از بهترین تکنیک های بازاریابی لباس کار

از دیگر روش ها برای موفقیت در این شغل آزمایش لباس کار ها نزد خود مشتریان است. شما می‌توانید درست جلوی چشم افراد لباس‌ها را مورد آزمایش قرار دهید. این کمک بزرگی به اعتماد مشتریان خواهد کرد.

برای مثال اگر می‌خواهید لباس کار نسوز را به مشتری بفروشید برای اینکه نشان دهید واقعاً ضد حریق است و آتش نمی‌گیرد روی آن فندک بگیرید. و یا برای لباس‌های ضد اسید می‌توانید در همان جا با حفظ و رعایت نکات ایمنی روی لباس اسید بریزید. وقتی شخص از نزدیک و با چشم خود نتیجه این آزمایشات را ببیند به خرید آن رو می‌آورد.

  • تاثیر در ناخودآگاه افراد

اگر شرکت، تولیدی، مجموعه و فروشگاه خود دارای برند، لوگو یا حتی اسم است. لباس‌های مخصوصی را که اسم برند روی آن کاملاً خوانا و مشخص وجود دارد به افرادی که به بازاریابی محصولات شما می‌پردازند، بدهید.

 آنها وقتی در جاهای مختلفی رفت و آمد می‌کنند و یا در هنگام ارتباط با اشخاص مختلف این لباس‌ها را به تن کند این کار راه حل خوبی است تا آن اسم برایشان جا بیفتد یعنی به صورت ناخودآگاه آن اسم در حافظه آنها ثبت می‌شود اگر این روند به صورت مکرر ادامه یابد افراد در صورت نیاز اولین جایی که تماس می‌گیرند یک نام آشنا است. 

  • تبلیغ در فضای مجازی

از دیگر راهکارهای مهم در تکنیک بازاریابی می‌توانیم به تاثیر فضای مجازی و تولید محتواهای جذاب خلاقانه و متفاوت اشاره کنیم افراد با خلاقیت خود می‌توانند برای محصولاتشان تبلیغات متنوعی را در نظر بگیریند و به فروش بیشتر آن کمک کنند.

امروزه این فضا روی افراد تاثیر بیشتر و مطمئن ‌تری از فعالیت‌های میدانی دارد از این رو با ایجاد محتوای داستانی و جذاب حتما به موفقیت خواهید رسید در صورت امکان با کمک از افرادی که در این فضا معروف‌تر هستند و جزو افراد معتمد به حساب می‌آیند محصولات خود را به صنایع و مشاغل مختلف معرفی کنید.

  • توجه به سلیقه مشتری

در تکنیک های بازاریابی لباس کار، این امکان را فراهم آورید تا مشتریان بتوانند طرح و رنگ لباس‌ها را حد الامکان تغییر دهند اگر یک لباس بیشتر به علایق و سلیقه‌های فرد نزدیک باشد رضایت او جلب خواهد شد در نتیجه وفاداری او تضمین می‌گردد.

تنوع یکی دیگر از مواردی است که افراد را ترغیب به خرید می‌کند شما اگر محصولاتتان را در رنگ، طرح، قیمت و انواع مختلفی به مشتریان ارائه دهید احتمال خرید آنها بالاتر می‌رود. مثلا می‌توانید انواع رنگ های تی شرت کار مهندسی را به افراد نشان دهید تا از بین آن ها رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

 

سایر تکنیک ها

  • ویژگی‌های مهم تاثیرگذار آن لباس کار را بیشتر از سایر موارد بولد کنید و سعی کنید آن را با ساده‌ترین کلمات که تاثیرگذاری بهتری دارند بر افراد تفهیم کنید.
  • بعد از اینکه در این شغل جا بیفتید می‌توانید سایر وسایل‌های مکمل را نیز مثل دستکش کفش را هم در کنار آن موجود کنید. 
  • شغل برخی از افراد ایجاب می‌کند که صرفا راحتی و دوام یک لباس کار را در نظر بگیرند بدون اینکه مواردی مثل ظاهر و زرق و برق در آن مهم باشد. پس لباس‌ کار هایی که باید برای این افراد معرفی نمایید با لباس کار ‌هایی که برای افراد که در کنار کاربرد به ظاهر آن هم توجه می‌کنند مثل لباس کار سیلور یا لباس کار بوفالو، متفاوت است.

 

نوشتهٔ پیشین
تفاوت دستکش ژله ‌ای استاد کار با تانگ وانگ
نوشتهٔ بعدی
چالش ها و راهکار ها در صنعت ساخت و ساز

محصولات پیشنهادی

کفش ایمنی مدل A02
حراج!

کفش ایمنی مدل A02

Original price was: ۴۳۰,۰۰۰ تومان.Current price is: ۳۹۰,۰۰۰ تومان.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.