آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی

آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی را در این مقاله، بطور مفصل بررسی می‌کنیم و تمامی فوت فن های آن را بیان می‌کنیم.

اگر تصمیم به راه ‌اندازی یک کسب و کار دارید و هیچ ایده ای به ذهنتان نمی‌رسد، پیشنهاد ما ابزار فروشی است، که در ادامه صفر تا صد آن را آموزش می‌دهیم. تا با اطلاعات کاملی به این کار بپردازید.

آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی
آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی

 

و باید در ابتدا این موارد را در نظر بگیرید و بعد از آن سایر موارد را مورد توجه قرار دهید. به همین دلیل اقداماتی که برای راه اندازی ابزار فروشی باید انجام شود را به ترتیب با توضیح درباره آن آموزش می‌دهیم. 

آموزش مراحل راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی

جمع آوری اطلاعات از نیاز مصرف کنندگان 

در این زمینه باید اطلاعات کاملی از نیاز افراد در منطقه ای که قصد راه اندازی ابزار فروشی را دارید را به دست آورید. اطلاعاتی نظیر چه کسانی با چه شغلی بیشتر به ابزار فروشی نیازمند هستند؟ یا چه وسیله ای بیشتر از سایر اقلام، خریدار دارد؟ بهترین محیطی که این مغازه می‌تواند محصولات را به فروش برساند کجاست؟ 

بررسی همه این سوالات و ارائه راه حل های درست در موفقیت شما تاثیرگذار است.

چه محلی مناسب کسب و کار ابزار فروشی است؟

باید برای اینکار متناسب با مقدار سرمایه، محلی برای کسب و کار خود تهیه کنید. مناطق و محل‌هایی که پرتردد و شلوغ هستند، مکان مناسبی برای ابزار فروشی است. سرمایه مورد نیاز در این کار به چند بخش تقسیم می‌شود، برای خرید یا اجاره مکان، برای خرید ابزار و وسایل، برای فروش و برای دریافت و اخد مجوز نیاز به سرمایه دارید.

اختلافات قیمت برای خرید یا اجاره یک مغازه بسیار زیاد است و این بستگی به منطقه ی یک شهر و استان، متراژ و اندازه مغازه، میزان خرید و فروش سایر شغل ها و… بستگی دارد. محل مناسبی که در آن مغازه فرد بتواند در آن شغل دوام بیاورد و خرید و فروش خوبی داشته باشد. 

برای مثال، اگر مغازه شما نزدیک جایی باشد که در آن ساختمان سازی زیاد انجام می‌شود. باید اقلامی که بیشترین مصرف را دارند مثل دسته و ابزار، دستکش و یا یراق آلات را بیشتر از سایر اقلام در مغازه موجود کنید.

دریافت و اخذ مجوز ابزار فروشی

یکی دیگر از مراحل آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی دریافت مجوز است. ابزار فروشی نیز، مانند سایر شغل ها برای راه اندازی و ایجاد مجوز هایی لازم دارد که باید دریافت گردد. در صورتی که به شکل غیر قانونی به فعالیت مشغول شود، با مشکلات زیادی از جمله جریمه سنگین مواجه می‌شود. در این کار هم باید به اتحادیه ابزار فروشان محل زندگی خود مراجعه و مجوز را اخذ کنید.

پرس و جوی قیمت از فروشنگان مختلف 

در این مرحله باید شماره فروشندگانی که در این زمینه فعالیت دارند را بیابید و یا به صورت حضوری به این مغازه ها مراجعه کنید و درباره قیمت محصولات اطلاعات لازم را کسب کنید. که چه محصولی با چه قیمتی می‌تواند به فروش برسد یا برای یک محصول چه مقدار سود باید در نظر گرفت.

شماره تماس تولیدکنندگان و عمده فروشان ابزار فروشی

تولیدکنندگان و عمده فروشان، در اکثر حوزه ها محصولاتشان را با قیمت خیلی کمتر و پایین تری از سایر فروشندگان ارائه می‌دهند. و تخفیفات و امتیازات ویژه ای را برای کسانی که خریدار دائمی با تعداد بالا هستند در نظر می‌گیرند. پس در این کار نیز باید آنها را بیابید و ضمن برقراری ارتباط، با گفتگو و مشورت به توافق برسید. و محصولات را به راحتی سفارش و دریافت نمایید.

ثقال مارکت در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت دارد و در ماه چندین بار به صورت ویژه به فروش محصولات خود با تخفیف قابل توجهی می‌پردازد. که موقعیتی عالی برای افرادی است که می‌خواهند با قیمت پایین‌تری وسایل مورد نیاز خود را تهیه نمایند. همچنین تمامی موجوز های لازم در قسمت پایین سایت موجود است که جهت اطمینان از مجوز تولید و فروش، می‌توانید روی آن کلیک نمایید.

مراحل و وسایل آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی
مراحل و وسایل آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی

خرید و تهیه اقلام مورد نیاز 

یکی دیگر از مسائل مهم در آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی تهیه و موجود کردن ابزارآلات پر فروش است. خرید و تهیه وسایلی که برای ابزار فروش لازم است مثل دستکش، دسته ابزار، انواع ابزارآلات دستی و برقی، یراق آلات، دسته بیل و… در مرحله بعدی قرار می‌گیرد. تمامی این وسایل باید دارای بیشترین کیفیت و پایین ترین قیمت باشد. تا فرد با حداقل سرمایه بتواند این شغل را راه اندازی کند. و لازمه آن خرید به صورت عمده و از تولید کنندگان این محصولات است. چون این خرید بدون واسطه انجام می‌گیرد قیمت آن خیلی کمتر خواهد بود. و فقط در آن سود جزئی در نظر گرفته می‌شود.

ثقال مارکت با فعالیت در این زمینه تامین کننده بسیاری از ابزارهای مورد نیاز ابزار فروشان در سرتاسر ایران است. به این علت که بسیاری از محصولات را خود تولید یا وارد می‌نماید و با قیمت بسیار پایین‌تر به فروش می‌رساند. که در وضعیت اقتصادی کنونی یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. لذا در صورتی که ابزارآلات و اقلام مورد نیاز خود را از این فروشگاه تهیه کنید در کمترین زمان ممکن و با حداقل قیمت آن را دریافت خواهید کرد.

تعیین قیمت منصفانه برای محصولات 

تعیین قیمت منصفانه برای وسایل و ابزارآلات، باعث فروش بیشتر آن خواهد شد. چون این بازار نیز رقابتی است و افراد از مغازه ای خرید می‌کنند که قیمت مناسبی را اعلام کند. همچنین اقلامی که بیشترین تقاضا را دارند حتما در مغازه به صورت دائمی موجود کنید.

تنوع محصولات در آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی

 تنوع محصولات در مغازه و همچنین موجودی دائمی وسایل مورد نیاز مصرف کنندگان یکی دیگر از مواردی است که رعایت آن به ثبات و پایداری در این شغل کمک خواهد کرد.

اینکه وسایل و ابزارهای متنوعی را در مغازه خود هر چند با تعداد کم قرار دهید، مشتری هنگام ورود به مغازه با یک مکان خالی و بی روح مواجه نمی‌شود. و هر وسیله‌ای را که نیاز دارد در آنجا پیدا می‌کند. یا شخصی فقط برای خرید یک وسیله به شما مراجعه می‌کند و در بدو ورود وقتی با وسایل متنوع روبرو شود روی آنها چشم می‌گرداند. و ممکن است غیر از وسیله مورد نیاز خود ابزار دیگری را نیز انتخاب و خرید کند.

نظم و سلیقه در کار 

 سلیقه‌ در این کار اهمیت دارد. ابزار و وسایل را بدون به هم ریختگی و با سلیقه در مغازه خود بچینید. این کار، افراد را به خرید از شما ترغیب می‌کند. همچنین از نظر زیبایی خیلی به چشم می‌آید و همه وسیله ها را نیز راحت تر پیدا می‌کنید.

تبلیغات به صورت فیزیکی و مجازی در آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی

معرفی شغل خود به روش کاغذی و فیزیکی یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف و به خصوص پرمخاطب به شکل مجازی باعث جذب بیشتر مشتری و افزایش فروش شما خواهد شد. مخصوصا در عصر حاضر که همه در این شبکه ها حضور بسیار پررنگی دارند. پس سعی کنید به صورت مستمر و دائمی فعال باشید و محصولاتتان را با خلاقیت و ایده های جدید به دیگران معرفی نمایید.

صبر، انتظار و حوصله زیاد  

این شغل هم مانند هر شغل دیگری نیاز به صبر و حوصله دارد و نباید انتظار داشته باشید در همان اولین ماه به سود دهی برسید. چون عوامل زیادی همچون مکان انتخابی و وضعیت اقتصادی جامعه فروش درست و اصولی و … در آن دخیل هستند. 

مشتری مداری

یکی از عوامل مهم که رعایت آن حائز اهمیت است مشتری مداری و برخورد درست با خریداران است. که خرید مجدد آن ها از شما را در پی دارد. در صورتی که محترمانه با آنها برخورد کنید احساس ارزشمندی می‌کنند. و در این صورت مشتری دائمی شما خواهند بود و به خاطر رفتار خوب شما از جای دیگری خرید نمی‌کنند.

درآمد ماهیانه در ابزار فروشی چقدر است؟

یکی مباحث بحث برانگیز در آموزش راه اندازی کسب و کار ابزار فروشی میزان درآمد ماهیانه ان است. مبلغ و عدد مشخصی برای درآمد ماهیانه در این کار وجود ندارد و عوامل زیادی در تعیین آن موثر هستند و باید همه آنها را در نظر گرفت. عواملی مثل محل انتخابی مورد نظر، شهر یا استان، تنوع محصولات، میزان خرید و فروش، تهیه محصولات از عمده فروشی یا واسطه‌ها، تقاضای افراد، وجود رقیبان و… باعث می‌شود یک فرد در این کار یک درآمد خوب و یا درآمد بد داشته باشد.

وسایلی که معمولا باید در مغازه ی ابزار فروشی موجود و جهت فروش قرار داده شود، کدامند؟

ابزارآلات ( انواع بیل و بیلچه، کلنگ، تیشه، تبر، پتک، انبر، چکش، انواع آچار، پیچ گوشتی و…)

دسته ابزار آلات ( انواع دسته بیل، دسته کلنگ، دسته تیشه، دسته پتک، دسته تبر و…)

ابزار برقی ( دریل، اره، فرز و…)

وسایل ایمنی (انواع دستکش ایمنی، کلاه، کفش ایمنی و لباس کار )

وسایل ریزی مثل پیچ ، میخ، مهره، رول پلاک، بست و…

یراق آلات ( قفل، دستگیره، لولا)

انواع چسب و رنگ

مصالح ساختمانی

وسایلی مثل متر، چراغ قوه، سیم، شلنگ و…

 

نوشتهٔ پیشین
انواع دستکش جوشکاری
نوشتهٔ بعدی
اهمیت استفاده از لباس کار مناسب

محصولات پیشنهادی

لباس کارگاهی رنگ آبی طوسی از جلو
حراج!

لباس کار بوفالو

Original price was: ۷۱۰,۰۰۰ تومان.Current price is: ۶۸۰,۰۰۰ تومان.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.