خدمات خراطی چوب

خدمات خراطی چوب

خراطی چیست؟

خراطی نوعی هنر است که به چوب شکل داده می شود. برای اینکه بتوانید به یک چوب شکل دهید باید چوب مورد نظر نرم و از رطوبت خاصی برخوردار باشد. بسته به کالای مورد نظر رطوبت و نرمی چوب متفاوت است. مثلا برای ساخت برس مو، چوب مورد نظر علاوه بر نرمی باید دارای مقاومت بالایی باشد تا به راحتی نشکند. بهترین رطوبت برای اینکار 8 تا 20 است. خراطی روی انواع اجسام استفاده می شود ماننده تخته سنگ، چوب و..

تاریخچه خدمات خراطی چوب

در زمان های قدیم خراطی به صورت دستی انجام می شد. یک هنرمند با یک چکش و یک ابزار پیچ گوشتی مانند که یک سر آن تخت و تیز بود(ابزار مغار) و سایز های متفاوتی داشت روی چوب طرح های متفاوتی ایجاد می کرد. این روش ساعت ها و حتی ماه ها زمان میبرد تا محصول نهایی تولید شود. و قیمت این نوع خراطی به دلیل صرف زمان زیاد بالا بود. البته در این نوع خراطی ها بیشتر روی مجسمه های افراد مشهور کار می شد. و از آن برای تولید محصولات چوبی استفاده نمی گردید.

با پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه ها، در این حوزه نیز دانشمندان دستگاه هایی اختراع کردند که کار چند روز و چند ماهه را در عرض چند دقیقه انجام می دهد. و بجای اینکه هنرمندان روی چوب طراحی نمایند در کامپیوتر طرح دلخواه خود را توسط نرم افزار مربوطه طراحی می کنند و سپس فایل نهایی را به دستگاه داده و در عرض چند ساعت( بسته به قدرت دستگاه) هزاران مدل از آن تولید می شود.

با به وجود آمدن دستگاه های خراطی دور ریز های چوب کمتر گردید در نهایت به حفظ محیط زیست کمک شایانی نمود.

مراحل خراطی توسط دستگاه :

  1. در مرحله ی نخست متریال چوب با توجه به نوع محصول انتخاب میگردد.
  2. رطوبت چوب بررسی می شود.
  3. الوار چوب توسط دستگاه اره فلکه برش داده می شود. و به تکه های کوچکتر(اندازه محصول) تقسیم می شود.
  4. چوب وارد دستگاه می شود و پس از چند ثانیه محصول نهایی آماده می گردد.

انواع دستگاه خراطی:

دستگاه خراطی دو نوع می باشد:

  • دستگاه کپی تراش

  • دستگاه CNC

بررسی دستگاه کپی تراش

در این نوع دستگاه ها نیاز به طراحی فایل جهت تولید محصول نمی باشد. یک نمونه محصول که از قبل تولید شده است. در یک طرف و قطعه چوب هم در طرف دیگر دستگاه قرار داده می شود. دستگاه قطعه چوب را شروع به چرخاندن می کند. و تیغه هایی شبیه به مغار شروع به کنده کاری روی چوب میکند. و محصول نهایی را آماده می سازد.

بررسی دستگاه CNC

دستگاه های CNC انواع مختلفی دارند مانند سه بعدی، چهار بعدی و..

در این نوع دستگاه ها محصول مورد نظر در نرم افزار مربوطه طراحی و فایل آن در دستگاه بارگذاری می گردد. سپس قطعه چوب های تکه تکه شده را روی دستگاه قرار می دهند. دستگاه چوب ها را برداشته و طرح مورد نظر را روی آن ایجاد می نماید.

مزایای ساخت اجسام با چوب توسط دستگاه خراطی

ساخت وسایلی مانند برس مو، دسته قابلمه، کفگیر، لیوان چوبی، بشقاب چوبی و حتی مجسمه بسیار راحت تر و کم هزینه تر از سایر متریال ها است. یکی از متریال های پر استفاده دیگر برای ساخت این وسایل پلاستیک است. پلاستیک علاوه بر اینکه به محیط زیست آسیب می رساند. روند ساخت آن بسیار سخت و پیچیده تر از چوب است.

انجام خدمات خراطی چوب

ثقال مارکت با جدیدترین دستگاه ها CNC و با انواع چوب های دلخواه مشتری در سریع ترین زمان ممکن سفارشات مشتریان عزیز را تحویل می دهد.

متریال مورد استفاده هم می تواند توسط خود مشتری تامین گردد و هم توسط خود ثقال مارکت.

از آنجایی که ثقال مارکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان چوب در ترکیه و وارد کنندگان چوب به کشور عزیزمان ایران می باشد. در صورت خرید چوب برای محصول مورد نظر خود از ثقال مارکت و خراطی ان توسط خود شرکت قیمت محصول سفارش داده شده بسیار پایینتر از سایر کارخانجات می باشد.

 

شماره واتساپ ایتا روبیکا جهت ارسال عکس و فایل برای سفارش خدمات خراطی

989029222528+

شماره تماس کارشناسان

041-34393367
041-34393368