گوشی خوب با قیمت مناسب (بخش اول)

گوشی خوب با قیمت مناسب
اگر امروز برای خرید تلفن همراه به بازار مراجعه کنید، می بینید که اوضاع مثل چند سال قبل نیست. گوشی های صفحه کلید دار و قطور جای خود را به گوشی هایی با صفحات لمسی و باریک داده اند. که در عین حال امکانات بیشتری در اختیار کاربر می گذارند.
مثلاً هر یک از سیستمهای عاملی که روی گوشی های جدید نصب می شوند امکانات متفاوتی در اختیار کاربر می گذارند.
که دانستن تفاوت بین آنها برای انتخاب گوشی ضروری است. یا اگر خریدار نداند پردازنده مورد نیازش چه قدرتی باید داشته باشد بعدا از خرید خود راضی نخواهد بود و بسیاری موارد از این دست.
گوشی های جدید زندگی را برای صاحبانشان راحت تر می کنند. و دیگر موبایل ها صرفا برای مکالمه تلفنی نیستند. و نیاز ما را به دیگر وسایل الکترونیکی کم کرده اند.
تنوع در این بازار آنقدر زیاد است که برای هر سلیقه ای یک نوع گوشی موبایل پیدا می شود. در این میان اکثر شرکت‌ها و فروشنده‌ها با تبلیغ و بازار گرمی سعی دارند محصول خود را برتر جلوه دهند. تا دل خریداران را بربایند.

اولین قدم در انتخاب گوشی خوب با قیمت مناسب

اما اولین قدم برای خریدار آشنایی با امکانات گوشی ها و ترفندهای خرید، و در قدم بعد انتخاب یک گوشی بر مبنای نیاز خود می باشد. تا در این دنیای سرسام اور تکنولوژی، با هزینه کمتر بهترین گوشی را خریداری کنند.
وقتی برای خرید کامپیوتر اقدام می کنید باید بدانید هر قسمت چه وظیفه ای بر عهده دارد تا تصمیم بگیرید کدام قطعه را با چه قدرتی بخرید و تا کدام نیازتان را برآورده کند.
از آنجا که گوشی های امروزی نیز مانند کامپیوترها قطعات و امکانات متعددی دارند. در این مقاله اجزای مختلف آنها را می شکافیم و با وظیفه و کارکرد هرکدام آشنا می شویم.
همچنین راهنمایی هایی خواهیم داشت تا با دید باز اقدام به خرید گوشی خوب با قیمت مناسب مورد نیازتان کنید.
 از این رو ابتدا  با مشخصات گوشی‌ها، سخت‌افزار و امکاناتی که درون خود جای داده‌اند آشنا می شویم. و توضیح می‌دهیم هر بخش چه کاری انجام می دهد. سپس به بحث سیستم عامل ها می پردازیــــم و ویژگی هـای هر یک را بیان می کنیم تا آشنایی کاملی با معروف ترین سیستم عامل‌های موبایل داشته باشید.
در فصل سوم نیز به ترفندهای خرید می‌پردازیم و نکاتی را گوشزد می کنیم که هنگام خرید گوشی موبایل باید در نظر داشته باشید. و در نهایت به نوعی مطالب مقاله را سریع و خلاصه مرور می کنیم تا با حافظه پویا سراغ مرحله خرید بروید.
در این کتاب به جای معرفی مدل‌های گوشی‌های موبایل، سعی می‌کنیم با اصل و اساس نحوه انتخاب گوشی موبایل آشنا شویم. و به قول معروف به جای اینکه به شما یک ماهی بدهیم، می خواهیم ماهی گیری را به شما بیاموزیم.

مقاله گوشی خوب با قیمت مناسب برای چه کسانی است؟

 تمام کسانی که می خواهند برای خرید گوشی موبایل اقدام کنند مقاله گوشی خوب با قیمت مناسب را مفید خواهند یافت. همچنین تشریح قسمت های مختلف گوشی‌ها که در مقاله گنجانده شده می تواند برای افراد علاقه مند جذاب باشد.
حتی فروشنده های موبایل نیز با خواندن این کتاب درباره محصولی که عرضه می کنند اطلاعات مفیدی به دست خواهند آورد. که مطمئناً در مواجهه با مشتری به ایشان کمک خواهد کرد. خلاصه این کتاب مرجع خوبی است برای آشنایی با گوشیهای موبایل و یک خرید آگاهانه و رضایت بخش.

فصل اول

گوشی خوب با قیمت مناسب: بررسی مشخصات گوشی ها

 شما تصمیم گرفته اید تا یک گوشی موبایل بخرید. اما احتمالا سؤالی که برایتان پیش آمده این است که از کجا شروع کنید؟
مسلما اگر بدون تحقیق و آشنایی درباره گوشی های موبایل، به موبایل فروشی بروید و اولین گوشی ای که چشمتان را گرفت انتخاب کنید نتیجه خوبی نخواهید گرفت.
و ممکن است بعد از خرید انتظاراتی که از آن داشتید را برآورده نکند. یا متوجه شوید با همان هزینه می توانستیدگوشی را بخرید  که امکانات بیشتری داشته باشد و بیشتر مناسب حال شما باشد.
یا مثلا پول زیادی خرج کرده اید برای امکاناتی که اصلا از آنها استفاده نخواهید کرد.
از این رو منطقی است که اول گوشی های موجود در بازار و مشخصات آنها را با یک گشت و گذار جامع در دنیای گوشیهای موبایل، در نهایت گوشی خودتان را انتخاب کنید و سپس برای خرید اقدام کنید.
برای این فصل راههای عملی شناخت مشخصات و قابلیت های درک بازار را بررسی می کنیم.

از کجا اطلاعات کسب کنم؟

 مجله ها، ماهنامه ها و ویژه نامه های بعضی از نشریات، که به طور خاص در مورد گوشی ها، گزینه های خوبی برای کسب اطلاعات و آشنایی با گوشی هاست. برای این منظورمی توانید به آنها مراجعه کنید. مطمئناً راه های دیگری مانند تبلیغات رسانه ای و … نیز وجود دارد. اما هنگام خرید گوشی اینترنت بهترین گزینه برای کسب اطلاعات است.
به این دلیل که اطلاعات در اینترنت از هر رسانه دیگری به روزتر است. و در دنیای گوشی های موبایل که سرعت پیشرفت زیاد است. و گوشی که امروز قوی ترین گوشی بازار است تا چند ماه دیگر قدیمی به حساب می آید. به روز بودن اطلاعات اهمیت بیش از پیش پیدا می کند.

بخش اول: قدرت و قیمت

 اجازه دهید قبل از اینکه به بحث راجع به مشخصات فنی بپردازیم، از مسئله ای شروع کنیم که خیلی چیزها به آن بستگی دارد: هزینه ای که حاضرید برای یک گوشی موبایل بپردازید چقدر است؟
و معمولا جواب  این سؤال ارتباط مستقیم دارد با اینکه چه قدرتی از گوشی انتظار دارید؟
چون از قدیم گفته اند هر چقدر پول بدهید همان قدر هم آش می خورید. کدام نوع گوشی مورد نیازتان است؟ در واقع این سؤالی است که هر کسی در آغاز تصمیم گیری برای خرید تلفن همراه و انتعاب گوشی خوب با قیمت مناسب باید به آن پاسخ دهد.
اگر می خواهید از تلفن همراه فقط برای مکالمه استفاده کنید یک گوشی ســـاده می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر دید وسیع تری به این وســیــله که همیشه همراهتان خواهد بود دارید، باید در فکر یک گوشی هوشمند باشید.
برای نمونه خود من افراد زیادی را می شناســـم که گوشی های هوشمند گران قیمتی دارند. اما سال به سال از GPS، Wi-Fi، دوربین و دیگر امکانات آن استفاده نمی کنند و فقط با آن زنگ می زنند.
در واقع این افراد چند میلیون تومان برای گوشی هوشمند عزینه می کنند. در شرایطی که یک گوشی چند هزار تومانی هم نیازشان را برطرف می کرد.
(ادامه ی مقاله گوشی خوب با قیمت مناسب به زودی)
نوشتهٔ پیشین
بتن و انواع فونداسیون
نوشتهٔ بعدی
پابند چرمی و دستکش جوشکاری – نحوه ی ساخت، تاریخچه

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.