انواع عینک ایمنی

از آنجایی که برای حفظ و سلامتی بدن در موقع کار در هر شرایط محیطی پوشش های ایمنی خاصی تعریف شده است. و این قانون حفاظت فردی در اکثر کارگاه های عمرانی، کارخانه ها، تولیدی ها و حتی ارگان های وابسته به دولت مانند: اداره برق، اداره آب، اداره آب و فاضلاب، اداره گاز و اداره مخابرات که هر یک از اداره جات و یگان های خدماتی در داخل شهر و خارج آن برای خدمات رسانی به کشور و مردمان عزیز دارند.

ولی از آنجایی که شرایط و محیط کاری آن ها متفاوت می باشد و نیاز به پوشش های ایمنی مخصوص به خود را دارد. در اینجا به یک نوع محصول ایمنی با نام عینک ایمنی که در انواع مختلف تولید می شود اشاره خواهیم کرد.

کاربرد عینک ایمنی :

در واقع برای ایمن کردن چشم در برابر خطرات احتمالی محیط کار استفاده از انواع عینک ایمنی الزامی می باشد. تا این وسیله ایمنی بتواند چشم را در برابر پرتاب ذرات ریز و درشت حاصل از محیط کار و حتی پاشیدن مواد شیمیایی و نورهایی که با اشعه قوی به چشم و مردمک چشم آسیب می رساند ایمن کند.

عینک طبی

با داشتن فریم و چارچوب معمولی که در طراحی آن لحاظ شده فقط به خاطر نگه داشتن شیشه و لنز تجویز شده توسط چشم پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. و فقط به صورت نما در جلوی چشمان شما قرار می گیرد و برای دید بهتر چشم شما کاربرد دارد. و از کناره های فریم عینک هیچ محافظتی برای چشم ندارد و کاملا در مقابل ذرات پرتابی یا پاششی چشم را ایمن نمی کند.

بخاطر همین موضوع تمامی انواع عینک ایمنی با طراحی خاص که چشمان شما را از هر لحاظ ایمن می کند. و با در نظر گرفتن پرتاب اشیا ریز و نسبتا درشت از هر جهت در ساخت و تولید لحاظ شده است.

عینک ایمنی سنگ زنی

این نوع عینک با طراحی خاص خود و با داشتن لنز شفاف کاربرد بهتری در شغل های سنگ زنی دارا می باشد. موقع تراشیدن سنگ توسط ابزار مانند: الماسه، مته و یا صفحه فرزهای گوناگون ذرات سنگ با سرعت بیشتری به طرف چشم کاربر پرتاب می شود و برای محافظت چشم از این نوع خطرات بهترین عینک ایمنی می باشد.

در این محصول با در نظر گرفتن حفاظ های تور مانند در کناره های عینک باعث شده ذرات سنگ نتواند وارد چشم شود و با برخورد به شیشه و تور های کناری کاملا کاربر را ایمن می کند. ولی این موضوع را در نظر داشته باشیم که این نوع عینک سنگ زنی فقط برای کارهایی از این قبیل طراحی شده است و کارایی در مقابل مواد های شیمیایی ندارد. چرا که پرتاب مواد مایع شیمیایی از قسمت های توری مانند کناره های عینک برای چشم خطر آفرین می شود که بهتر است برای کارهایی از قبیل شیمیایی از عینک مخصوص خود استفاده شود..

عینک ایمنی مواد شیمیایی مایع

محیط های کاری وجود دارد که با مواد مایع شیمیایی سر و کار دارند که احتمال پرتاب مواد شیمیایی به چشم وجود دارد. برای ایمن کردن چشم در کنار این خطرات عینک مخصوص خود را دارد که این عینک تقریبا شبیه عینک سنگ زنی می باشد ولی با این تفاوت که در این محصول به جای توری طرفین عینک سنگ زنی از متریالی استفاده می شود که کاملا به اطراف چشم چسبیده می شود. و به خاطر ژلاتینی بودن فریم باعث می شود کاملا چشم را بپوشاند و مانع نفوذ و یا ورود مواد شیمیایی شود. اما این مورد را نیز در نظر داشته باشم که اگر در همین محیط کاری احتمال پرتاب بیشتر مواد شیمیایی و اسیدی وجود دارد بهتر است از شیلت صورت هم استفاده گردد و تمامی صورت را در مقابل خطرات احتمالی ایمن کند.

 

عینک ایمنی جوشکاری

از آنجایی که نور و اشعه قوی برای سلامت چشم مضر می باشد و برای حفاظت از چشم ها باید با قرار گرفتن در همچین محیط هایی از عینک ایمنی مخصوص استفاده کرد تا بتوان از آسیب رسیدن به چشم و قرنیه چشم در امان باشیم. موقع جوشکاری و با وجود اشعه قوی و پرتاپ پرتوهای حاصل از قوس الکتریکی باید از عینک جوشکاری استفاده کرد. این عینک با داشتن لنز تیره باعث جلوکیری از پرتاپ های اشعه قوی به چشم می شود و چشم را از آسیب های جدی حفاظت می کند. و مقدار تیره بودن لنز عینک جوشکاری که با نام Shade معروف می باشد متفاوت می باشد و از شماره 5 الی 14 در بازار برای مصرف وجود دارد که البته این تیرگی لنز ها به خاطر روش های مختلف جوشکاری در نظر گرفته می شود.

و مصرف شماره لنز بسته به روش کار در محیط می باشد.اما به این موضوع نیز اشاره کنیم که برای جوشکاری از ماسک های مخصوص این کار هم نیز استفاده می شود. که در این نوع ماسک های جوشکاری درجه و با شماره تیرگی شیشه ها نیز متفاوت می باشد که باید با در نظر گرفتن محیط کار و شزایط کاری نوع آن را مشخص کرد.

عینک ایمنی گاز های شیمیایی

این نوع عینک ایمنی با نام گاگل معروف می باشد و وجود گاز های شیمیایی غیر سمی باعث می شود به چشم آسیب وارد شود و در اثر سوزش زیاد و خارش چشم کاربر را از بین می برد و به خاطر خطرات خیلی زیاد در همچین محیط های شیمیایی لازم است از عینک مخصوص گاگل استفاده نمود. این نوع محصول کاملا متفاوت از عینک های دیگیر بوده و فاقد فریم می باشد و توسط کش که پشت سر کاربر قرار می گیرد این عینک را در صورت مصرف کننده قرار می دهد.

این عینک گاگل به خاطر طراحی خاص و متریال مصرفی در ساخت آن باعث شده تمامی اطرف پشم را پوشش داده و از ورود هر نوع گاز یا هوا جلوگیری می کند و کاملا چشم را ایمن می نماید. اما در این مورد نیز باید اشاره ای داشته باشیم به محصولی با نام ماسک تمام صورت که این ماسک باید در کنار این عینک مورد استفاده قرار گیرد. تا بتوان صورت و چشم ها را در مقابل چنین محیط های کاری ایمن کند.

عینک شنا

شنا کردن یکی از ورزش های خوب و محبوب به شمار می رود  این ورزش لباس و عینک با فریم مخصوص خود را دارد که می توان در تجهیزات ورزشی به راحتی تمامی این اقلام را تهیه نمود ولی در کنار لباس های مخصوص عینک شنا خود کاربرد خیلی بهتری در عملکرد شناگر دارد چرا که برای سلامت چشم در کنار این ورزش و بخاطر محیط ورزشی لازم می باشد.

با در نظر گرفتن عینک شنا موقع ورزش این امکان را به شما می دهد که داخل آب با چشمان باز به راحتی به ورزش خود ادامه دهید و چشم را در مقابل آب ضد عفونی شده توسط مواد شیمیایی مانند کلر محافظت کند. عینک شنا در دو نوع لنز معمولی برای محافظت از چشم و نوع دیگر که می توان از آن استفاده کرد لنز طبی می باشد.

که با نصب روی عینک همان کاربرد لنز معمولی را دارد ولی با این تفاوت که کاربرانی که از عینک طبی در عموم و کار های شخصی استفاده می کنند در اینجا نیز این امکان استفاده برای آن ها محیا باشد.

از آنجایی که برای حفظ و نگهداری سلامت بدن در تمام کار ها الزامی می باشد. مهم شمردن ایمنی هر فرد در برابر خطرات، شرکت ثقال مارکت یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی به صورت تامین کننده عمده ابزارآلات ایمنی و حفاظت فردی در خدمت عزیزان می باشد. و به خاطر دغدغه های تامین لوازم ایمنی کارخانه ها و تولید کننده برای پرسنل می تواند. به صورت آنلاین و ارسال سریع آماده خدمت گزاری باشد.

 

نوشتهٔ پیشین
بهترین زیره کفش چیست؟
نوشتهٔ بعدی
نحوه ی تولید پارچه و انواع آن

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.