تشخیص شارژر اصلی شیائومی

تشخیص شارژر اصلی شیائومی را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

برای پاسخگویی به دغدغه بسیاری از مصرف کنندگان لوازم و تجهیزات گوشی موبایل، باید گفت که تشخیص ظاهری این لوازم در صورت عدم آگاهی کاری دشوار است. آن هم وقتی که به صورت جداگانه و به عنوان لوازم جانبی غیر فابریک و جدا از جعبه‌ی گوشی فروخته می‌شوند.

نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه نه تنها به سخت افزار گوشی شما در دراز مدت آسیب جدی وارد می‌کند. بلکه انتظارات شما را از گوشی‌تان به موقع برآورده نخواهد کرد. از جمله‌ی آن دیر شارژ شدن باتری هست. که بسیار حوصله بر و اذیت کننده است.

 ما در اینجا به بررسی مشخصات شارژرهای اصلی شیائومی می‌پردازیم. باشد تا قدمی در راستای اطلاعات مفید برای کاربران محترممان باشد.

تشخیص شارژر اصلی شیائومی و کابل فابریک 3A 

شارژر اصلی به همراه خود یک کابل فابریک 3A دارد. که سر سوکت‌ش به رنگ نارنجی است. گرچه شیائومی بعد از Note 9 pro رنگ نارنجی سر سوکت را به سفید تغییر داد، ولی باز ممکن است در بازار به چشمتان بخورد.

این رنگ نارنجی سر سوکت نشان از اصالت آن است. توجه داشته باشید که زیر سر USB علامت A3 حک شده باشد. اگر بادقت هرچه تمام تر به داخل سوکت کابل نگاهی بیندازید و تعداد پین‌ها را بتوانید بشمارید، 5 پین قابل مشاهده دارد.

وزن آداپتور

وزن آداپتور یا کله شارژر در اصل و فیک بودنش مهم است. شارژرهای اصلی و فابریک وزن سنگین تری دارند. که این وزن برای شارژر شیائومی حدود ۸۵ گرم است.

 فونت نوشتاری و لوگوی سازنده در نحوه تشخیص شارژر اصلی شیائومی

فونت نوشتاری در شارژرهای اصلی که حاوی توضیحات، QR کد، نسخه اصلی اطلاعات، شماره سریال و مشخصات سازنده است، به صورت خوانا و تمیز روی شارژر نوشته می‌شود. ولی در شارژرهای تقلبی این فونت به صورت به هم ریخته و تار دیده می‌شود.

تست آهن ربا ساده ترین راه برای تشخیص شارژر اصلی شیائومی

 باید بدانید متریال استفاده شده در شارژر اورجینال شیائومی مس می‌باشد. پس شارژر اصلی شیائومی به آهن ربا نمی چسبد. این در حالیست که اگر شما یک آهنربا را به یک شارژر تقلبی شیائومی نزدیک کنید بلافاصله بهم خواهند چسبید.

بسته‌بندی رسمی و مناسب شارژر

 بسته‌بندی رسمی و مناسب شارژر نشان از درستی و اورجینال بودن پک شارژر دارد. اختصاص هزینه ی سازندگان برای تولید یک پک اورجینال با جزئیات کافی و لازم از اصل بودن آن ابزار خبر دارد.

به نکات زیر توجه کنید:

  • طول سیم در کابل های اصلی از ۱۲۰ سانتی متر بیشتر است. بنابراین اگر کابل های کوتاهتر را به شما ارائه کردند بدانید که آن جنس اصل نمی‌باشد.
  • درزهای شارژر فابریک، بسیار تمیز و باکیفیت هستند. و با متریال‌های با کیفیت درست می‌شوند. در حالیکه متریال به کار رفته در شارژرهای فیک کیفیت جالبی ندارد.
  • پین های انتهایی آخرین تفاوتی هستند که سازندگان لوازم فیک می‌توانند روی آنها مانور بدهند. زیرا این پین‌ها از نظر اندازه و نوع برجستگی با فیک آن متفاوت هستند.
  • با روش های معرفی گردیده در بالا به راحتی می‌توانید شارژر اصلی شیائومی را تشخیص دهید.
نوشتهٔ پیشین
روش صحیح کاشت درخت
نوشتهٔ بعدی
رنگ سال 2023 و هدف از انتخاب آن

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.