فرآیند تولید دسته چوبی و طرح دار کردن چوب

فرآیند تولید دسته چوبی

دستگیره های چوبی در حال حاضر رایج ترین صنایع دستی چوبی در زندگی ما هستند. اگر بخواهیم رنگی به خانه جدیدمان اضافه کنیم، صنایع دستی چوبی ممکن است انتخاب بسیار خوبی باشد. دسته چوبی از چوب طبیعی ساخته شده و در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد.

برای بدن انسان بسیار مفید است. بسیاری از چوب ها نیز نقش خاصی در تصفیه هوا دارند. صنایع دستی مختلف نیز تکنیک ها و تکنیک های تولید متفاوتی دارند. بیایید نگاهی فرآیند تولید دسته چوبی بیندازیم.

مراحل و فرآیند تولید دسته چوبی

1. روش دود

دسته های چوبی نیز شامل انواع تکنیک ها برای ایجاد طرح  روی چوب هستند. بسیاری از دستگیره های چوبی مانند آتش، سطح سیاهی دارند. در واقع به این روش، روش دود آتش می گویند و سطح دسته چوبی را با شعله کوچک دود می کنند تا اثر دودی ایجاد شود.

 

2. روش پرداخت

برخی از دسته های چوبی بسیار براق هستند. اما به دلیل ماهیت خشن چوب، به ندرت سطح صافی دارد. این نوع دسته چوبی  که با روش پولیش ماشین کاری می شود. مرحله پولیش معمولاً سوزاندن مواد چوب به رنگ مشکی سوخته و سپس استفاده از روش پولیش با رنگدانه های مختلف است.

 

3. روش اصطکاک در فرآیند تولید دسته چوبی

دنیای مد مفهوم قدیمی و شکستی را دارد. و محصولات چوبی اغلب چنین تأثیراتی دارند. استفاده از دسته چوبی با روش مالشی حس کهولت سن می دهد. پس از خشک شدن رنگ دسته چوبی، بر حسب نیاز با رنگدانه های مختلف یا یکنواخت در قسمت های مختلف دسته چوبی مالیده می شود تا اثری فرسوده ایجاد شود.

 

4. روش حشره

طبق عقل سلیم ما، چوبی که کرم زده شده است را نمی توان برای فرآوری استفاده کرد. همین موضوع نیز صادق است. اما استفاده از روش‌های شبیه‌سازی حشرات در بین مردم محبوبیت دارد. این روش به این صورت است که میخ را گرم می کنند و سپس با استفاده از چکش آن را به دسته چوبی می زنند و به تقلید از مسیر حرکت حشرات در امتداد خطوط دسته چوبی می پردازند. اما مراقب باشید که زیاده روی نکنید تا به دسته چوبی آسیب نرسانید.

 

5. روش Oxtail در فرآیند تولید دسته چوبی

دستگیره های چوبی راه راه در بازار طرفداران زیادی دارد که نتیجه استفاده از روش دم گاو است. این روش به طور کلی به این صورت است که از یک قلم مو به شکل دم گاو برای رنگ کردن سطح دسته چوبی استفاده می شود. و سپس به سرعت به سطح دسته چوبی ضربه می زنند تا نواری روی سطح ایجاد شود. منبع

نوشتهٔ پیشین
انواع دسته بیل
نوشتهٔ بعدی
رازهای پنهان تولید دسته بیل

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.