نحوه ساخت جارو و خاک انداز ایستاده را بررسی و آموزش می‌دهیم.

برای نظافت و پاکیزگی محیط و سطوح گوناگون از انواع آلودگی هایی که آنها را کثیف و نامرتب نشان می‌دهد مثل: گرد و خاک، لکه ها، زباله، ضایعات مواد، غبار و دوده و… به ابزار وسایلی احتیاج است که به نحو احسن از عهده آن برآیند.

و با کاربردهای مختلف انجام فعالیت ها را راحت‌تر کند و در نتیجه محیط را از نما و ظاهری زشت و کثیف نجات ‌دهند.

وسایلی مثل تی آب جمع کن که در هدایت آب روی زمین بهتر عمل می‌کند. تی زمین شوی نخی که لکه‌های قوی تر را نیز پاک و سطوح بیشتری را در مدت زمان کمی تمیز می‌کند. طی‌ ماکارونی که درز‌ها را به راحتی تمیز و لکه‌ها را با قدرت از بین می‌برد. و تی حوله‌ای که نظافت نقاط غیر قابل دسترس را بهتر انجام می‌دهد.

در کنار این وسایل جارو و خاک انداز ایستاده نیز کاربرد ویژه‌ای دارد و عملکرد آن مقداری متفاوت تر و مناسب جمع آوری گرد و خاک، غبار و انواع زباله‌ها است.

در این مقاله به نحوه تولید جارو و خاک انداز ایستاده می‌پردازیم و طرز ساخت آن را آموزش می‌دهیم.

حفظ محیط زیست و خطراتی که آن را تهدید می‌کند افراد را وا می‌دارد تا در تلاش باشند در هر زمینه‌ای این آسیب کاهش یابد. یکی از این تلاش‌ها بازیافت مواد به جای دور ریختن آنها است. که با بازیافت آن آسیب ها کمتر می‌شود و همچنین محصول تازه و جدیدی نیز به بازار عرضه می‌گردد.

به همین علت معمولا در ساخت و تولید وسایل پلاستیکی بیشتر از ضایعات و مواد بازیافتی بهره می‌برند. و آن را دوباره به چرخه تولید برمی‌گرداند.

جارو و خاک انداز نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توانیم برای ساخت آن از پلاستیک‌هایی که دیگر قابل استفاده نیستند اما با تغییر ساختار و بازیافت آنها به محصولی کاربردی تبدیل می‌شوند، استفاده نماییم.

تهیه مواد اولیه، شست و شو

در اولین مرحله در تولید جارو و خاک انداز باید مواد اولیه آن یعنی پلاستیک آماده سازی و تهیه شود. و به اندازه ای برسد که برای یک خط تولید کافی باشد.

مرحله بعد تمیزکاری این پلاستیک و ضایعات است باید زباله‌های آن تمیز شوند و گرد و خاک و یا آلودگی روی آنها باقی نماند. پس همه آن ها را می‌شویند سپس اجازه می‌دهند آب از آنها خارج و به طور کامل خشک شود.

تبدیل به پودر

  • سپس برای اینکه بتوانند آن را به یک محصول تبدیل نمایند خرد می‌کنند و به شکل پودر در می‌آورند تا همه آنها در یک اندازه و حالت باشند. چون در این صورت است که شکل دهی به آنها راحت‌تر انجام می‌گیرد و همه مواد به صورت یکنواخت به محصول تبدیل می‌شوند.
  • ممکن است ساختار و ترکیبات این مواد پودری به تنهایی برای محصولی که قرار است تولید شود کافی و سازگار نباشد. به همین دلیل برای افزایش دوام و مقاومت آن، تغییر ساختار و در آخر تبدیل به محصول مورد نظر مواد دیگری مثل رنگ نیز به این ترکیب اضافه می‌شود .

ذوب پودرها

برای شکل پذیری بهتر آنها درون دستگاه مخصوص می‌ریزند. و دمای آن را به حدی بالا می‌برند که این پودر ذوب گردد و به شکلی نسبتاً خمیری تبدیل شود و حالتی مایع مانند را به خود بگیرند.

تزریق پلاستیک در قالب مهمترین بخش در نحوه ساخت جارو و خاک انداز ایستاده

  • بدون معطلی باید آن را در قالب‌ها تزریق کنند. چون پلاستیک ذوب گردیده وقتی در دمای محیط قرار بگیرد خشک و سفت می‌شود و خیلی زود شکل می‌گیرد. آنها را درون قالب‌های خاک انداز تزریق می‌کنند. و قالب‌ها به یکدیگر به محکمی فشرده می‌شوند تا پلاستیک شکل آن قالب را به خود بگیرد. 
  • تا زمانی که از حالت خمیری در نیاید، نباید از درون قالب ها خارج گردد. چون اگر آن را زود بیرون آورند ممکن است شکلش تغییر کند. بعد از اینکه به اندازه کافی فرصت برای شکل گیری به آن ها داده شد، خاک انداز های آماده را از قالب در می‌آورند. و دوباره به آن ها زمان می‌د‌هند تا کاملاً خشک شود و دمایشان پایین بیاید.
  • در واقع این مراحل به هر دوی آنها یعنی خاک انداز و قسمت پلاستیکی جارو صدق می‌کند پس برای ساخت جارو نیز به همین شکل همه مراحل باید طی گردد. 

 

ساخت رشته های جارو

برای قسمت مویی جاروها نیز برای تبدیل پلاستیک به پودر و ذوب آنها باید مراحل یکسانی طی شود و تفاوت آن در این است که پودرها به اندازه ای ذوب شوند که به شکل خمیر مانند تبدیل گردند در این مرحله آن را به شکلی نخ‌های نازکی در می‌آورند. و به اندازه حدود ۱۰ سانتی‌متر برش می‌دهند و این رشته ها را به صورت چند تایی داخل سوراخ‌هایی که روی بدنه جارو وجود دارد قرار می‌دهند و به آن می‌چسبانند.

دسته جارو و خاک انداز

در صورتی که دسته ی جارو و خاک انداز پلاستیکی باشد باید همان مراحل را انجام دهند و فقط قالب آنها فرق دارد. ولی دسته‌های فلزی یا چوبی شکل و ساختار متفاوتی دارند و ساخت آن ها به حالت دیگری انجام می‌گیرد.

 

درج لیبل

در آخرین مرحله از نحوه ساخت جارو و خاک انداز ایستاده، برچسب و نماد شرکت و یا کارخانه تولید کننده نصب و اگر توضیحاتی نیاز باشد نیز روی آن درج می‌شود. سپس در جعبه های مخصوص  قرار می‌گیرد.

 

خرید جارو و خاک انداز ایستاده 

استفاده از جاروهای ایستاده در فضای خانگی و یا انواع سالن‌ها و مراکز مختلف در خیابان و محل عبور و مرور افراد برای تمیزکاری سطوحی مثل پارکت، کاشی و سرامیک یا حتی آسفالت مرسوم است با قابلیت جمع آوری همه آلودگی‌ها و زباله‌ها از مهمترین وسیله‌ها برای نظافت به حساب می‌آید. رشته‌های سیمی این جارو از هر شکافی ذرات ریز و درشت را جمع و آن را تمیز می‌کند.

شما می‌توانید این مدل جارو و خاک انداز را همراه با، دسته تی فلزی و یا دسته تی چوبی برای آن و همچنین سایر وسایل نظافت را از فروشگاه ثقال مارکت با قیمت مناسب و کیفیت عالی تهیه کنید.

 

نوشتهٔ پیشین
آموزش استفاده از انواع دستکش ایمنی
نوشتهٔ بعدی
حکاکی روی چوب

محصولات پیشنهادی

دسته تی چوبی دسته جارو چوبی
حراج!

دسته تی چوبی

Original price was: ۱۹,۰۰۰ تومان.Current price is: ۱۶,۰۰۰ تومان.

کفش ایمنی مدل هرا
حراج!

کفش ایمنی مدل هرا

Original price was: ۷۵۰,۰۰۰ تومان.Current price is: ۷۴۹,۰۰۰ تومان.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.