راه های فروش بیشتر در ابزار فروشی را معرفی می کنیم و در ادامه به اینکه چطور یک کسب و کار موفق در این حوزه داشته باشیم میپردازیم.
فروش بیشتر در هر کسب و کاری از جمله ابزار فروشی به سادگی میسر نمیشود. افراد باید به صورت مداوم و پشتکار فراوان به انجام فعالیت بپردازند. تکنیک ها و روش مختلفی را امتحان نمایند تا موثرترین روش را بیابند. برنامه ریزی دقیق و اصولی، اولویت بندی درست این روند را سرعت میبخشد.
برخی از این نکات در نوع فروش شما نقش محوری دارد و میتواند شما را در نیل به هدف کمک نماید. این راه حل ها که فرآیند کسب و کار شما را آسمان تر میکند و موجب افزایش میزان فروشتان میشود. در واقع با این روش ها زمینه مبدل سازی مشتریان بالقوه به خریداران بالفعل را فراهم میآورید. یعنی مشتریانی که قصد خرید را دارند با صحبت و تکنیک های خود به مشتریانی که آن را میخرند تبدیل مینمایید. وقتی یک فعالیت را به شکل مداوم پیش ببرید و وقفه ای در آن ایجاد نکنید، حتما به نتیجه مثبت و دلخواه خواهید رسید. استراتژی های نو در عین حال تاثیرگذار منجر به افزایش فروش خواهد بود. اگر به دنبال راه هایی برای برتری در حوزه فروش ابزارآلات خود هستید با ما همراه شوید. در ادامه به بررسی راهکارهایی برای فروش بیشتر میپردازیم.
معرفی و بررسی راه های فروش بیشتر در ابزار فروشی
شناخت و آگاهی: شناخت و آگاهی در مبحث فروش به دو موضوع ربط پیدا میکند.
- شناخت کامل ابزارهایی که قرار است بفروشید.
- شناخت و درک نیاز مشتریانی که به سراغتان خواهند آمد.
فروش ابزار یکی از انواع کسب و کار است که با محصولات مختلف سروکار دارد. در واقع، به لطف این تنوع، آنها میتوانند با مشاغل و حرفه های زیادی ارتباط برقرار کنند. این یکی از مزیت های مهم فروش ابزار به حساب میآید.
شغل هایی تنوع کمتری دارند دایره ارتباطات شان نیز محدود است. اما وقتی یه فروشنده با اقشار مختلفی کار میکند ارتباطات او به صورت گسترده تری پیش میرود. اگر او هنگام فروش و ارائه کالا با شناخت و آگاهی کافی از آن صحبت نماید، سخنانش تأثیر بیشتری روی خریدار دارد. برای مثال او مزایا، معایب، نحوه استفاده را به خریدار کامل توضیح میدهد. درباره ابزار درخواستی خریدار که مناسب شغل او نیست و به دردش نمیخورد راهنمایی میکند و ابزار مناسب تری را معرفی مینماید. این کارها باعث ترغیب مشتری به خرید میشود. در دفعات بعدی نیز خریدش را از کسی انجام میدهد که تخصص دارد و در بهترین حالت توضیحات مفیدی را ارائه میدهد.
همچنین این اقدام به نوعی تبلیغ نیز به حساب میآید چون خریدار این فرد متخصص را که اطلاعات کاملی دارد به همکارانش معرفی میکند. با این کار نه تنها خریدار به صورت دائمی از آن فروشنده وسایل لازم را تهیه میکند، بلکه باعث جذب مشتریان بیشتری هم میشود. در واقع این راه حلی برای تفاوت با رقیبانتان است که میتوانید با فروش بیشتر از آنها جلو بزنید.
تفکیک مشتریان
یکی از روش های فروش بیشتر در کسب و کار ها از جمله ابزار فروشی ساده سازی مسائل سخت و پیچیده است. طیف وسیعی از مشتریان از مشاغل و حرفه های متنوع با شما ارتباط میگیرند. اگر آنها را در دستهبندی های جداگانه قرار دهید میتوانید برای هر دسته روش های متفاوت تری به کار ببرید. این دسته بندی در رابطه با شغل هر فرد یا بسته به انتخاب ابزارآلات مورد نیاز متفاوت است. لذا تکنیک هایی هم که برای هر گروه به کار میبرید یکسان نخواهد بود. برای مثال افرادی را که وسایل باغبانی مثل بیل، تبر، تیشه، بیلچه، دسته ابزار چوبی و.. را از شما میخرند در یک گروه قرار دهید. خریداران وسایل برقی باید در گروه جداگانه ای باشند. یک گروه جدا برای خریدارن مصالح ساختمانی مانند کلنگ، پتک و … در نظر بگیرید. نوع صحبت و کلماتی که به کار میبرید یا استراتژی های فروش برای هر کدام از این گروه ها متفاوت از هم است.
استفاده از ساده ترین کلمات
اطلاعاتی که درباره ابزار به خریدار میدهید باید در ساده ترین حالت خود باشد. از اصطلاحات و کلماتی که معانی و مفاهیم ناآشنایی دارند استفاده نکنید. توضیحات درباره آن را به شکلی که همه افراد بتوانند درک کنند بیان کنید. در این حالت مشتریان ویژگی کالاهای شما را بهتر درک میکنند و امکان خرید از سوی آنها بیشتر میشود .
خلاقیت در فروش
یک راه حل موثر دیگر در این شغل این است که چندین ابزار را که کاربردهای تقریبا یکسانی دارند در یک مجموعه قرار دهید. سپس روی آن تخفیف در نظر بگیرید. برای مثال ابزارآلات مکمل هم مانند دسته بیل و بیل فولادی یا انواع پیچ گوشتی و پیچ و مهره به همراه دستکش ژله ای استادکار را با هم در یک پک بگذارید. اگر شخص این پک ها را خرید کند قیمت آن شامل تخفیف شود. اما اگر بخواهد آنها را جدا از هم خرید کند قیمتش متفاوت باشد. شاید با این روش سودی که به دست میآورید کم باشد ولی در عوض تعداد فروشتان بالا خواهد بود. همچنین چون روش متفاوتی تری از رقیبانتان به کار میبرید و در شیوه فروشتان به نوعی خلاقیت وجود دارد احتمال فروش را بالا میبرد. ترغیب افراد به خرید با تخفیف روی این محصولات با تکنیک جدید روش موثری برای افزایش فروش است.
کیفیت بالا و قیمت مناسب
یکی از راه های فروش بیشتر در ابزار فروشی ارائه اجناس با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. باید محصولات خود را از لحاظ قیمت و کیفیت در میان رقیبان در رتبه اول قرار دهید. اکثر خریداران هنگام خرید قیمت و کیفیت را مقایسه میکنند. برای مثال آنها در زمان خرید کلنگ همه ویژگی های آن را بررسی و تمام این موارد را با قیمت آن تطبیق میدهند. لذا اگر کلنگ شما با کیفیت باشد، شانس خرید افزایش مییابد. پس مطمئن باشید اگر نتوانید قیمت و کیفیت را با بازار تنظیم، هیچ فروشی نخواهد داشت.
ورود به حوزه فناوری
فرقی نمیکند که چه حرفه ای را دنبال میکنید ورود شما به حوزه فناوری که امروزه حرف اول را میزند ضروری است. به هر نحوی که میتوانید برای افزایش فروش خود تلاش کنید. با کمک شبکههای اجتماعی و رسانههای پرکاربر که نقش پررنگی در همه مشاغل دارند، راه حل های مفیدی برای افزایش فروش بیایید.
ساخت ویدیوهای جالب در مورد نحوه استفاده از ابزارآلات یا ویدیوهایی برای تست مقاومت و کاربرد محصولات یکی از این روش ها است. معرفی کامل و تخصصی یک ابزار خاص و پر مصرف مانند دستکش ضد برش گیلان سری یک و عکس های با کیفیت از آن نیز میتواند به شدت موثر باشد. آموزش نکات کلیدی در مورد ابزار که کمتر کسی به آنها توجه میکند ویدیو جالب و پربازدیدی است. علاوه بر آن به کمک این شبکه و رسانه تخفیفات یا فروش ویژه محصولات خود را به شکل گسترده ای بیان کنید.
تبادل نظرات خریداران
شما همچنین میتوانید ایرادات روش ها و اقدامات خود را از طریق اطلاعات و نظراتی که از افراد دریافت میکنید، بیابید. سپس روی آنها مانور دهید تا تکنیک خود را بهبود ببخشید و فروش خود را افزایش دهید. زمینه ای فراهم کنید که خریداران نظرات خود را درباره خرید از شما یا حتی نحوه رفتارتان با سایر افراد در میان بگذارند. گرچه ممکن است این نظرات فقط مثبت نباشد و نظرات و بازخوردهای منفی را هم دریافت کنید. اما همین نظرات منفی زمینه ساز بهبود کسب و کار شما است. چون با رفع ایراداتی که به شما وارد میکنند موجب پیشرفتتان میشود.