تکامل تیشرت کار از ساده تا برنده شده

تکامل تیشرت کار از ساده تا برنده شده در این مقاله بررسی میکنیم.

از محصولی صحبت به میان خواهد رفت که جدیدترین مدل از تیشرت‌ها و پولوشرت های قرن ۱۹ به بعد هستند. پیدایش تدریجی این لباس از ساده تا برند شده به حالتی کاملا اتفاقی و سریع به وقوع پیوست. راحتی و قیمت ارزان آن اصلی ترین عامل این روند شد.

لباس هایی یکسره که در ابتدا برای جلوگیری از تعریق زیاد و مقاومت در برابر سرما از آن استفاده می‌شد. سپس به یک پیراهن اسپورت درآمد که مردان در کوی و برزن از آن استفاده می کردند. اکران فیلم های به روز آن زمان و استفاده ی تبلیغی و نمایش استایل های جدید بر تن هنرمندان سبب جذب تماشاگران و علاقه مندی آنها به پوشش های جدید با تیشرت ها وپولو شرت های جدید می شد.

تیشرت کار ساده

این لباس ها در ابتدا تک رنگ و سفید بودند. یقه ای گرد و آستین هایی حلقه ای داشتند. بعدها برای محافظت پوست در برابر سرما و آفتاب سوختگی گرما ، آستین های بلند برای آن در نظر گرفتند.

همانطور که در بالا عنوان شد پس از استایل برخی هنرپیشه گان و ورزشکاران یا افراد مشهور آن زمان (1960 به بعد) استقبال بی نظیری از این لباس در بین مردان رواج یافت.

تیشرت‌های ساده ی راحت به تدریج و با تولیدکنندگان متفاوت و آرم و لوگوهای متفاوت دستخوش تغییر شدند.

تیشرت های طرح دار در تکامل تیشرت کار از ساده تا برنده شده

هر تولیدکننده ای تیشرت متفاوت تری را سعی می‌کرد به بازار عرضه کند. تا در چشم عامه‌ی مردم با وجود تفاوت، خاص جلوه کند و مشتریان بیشتری را بخود جذب نماید. از اینرو تیشرت‌های ساده کم کم جای خود را به تیشرت هایی با طرح های راه راه و رنگبندی های متفاوت دادند.

خط‌ های روی یقه و سرآستین ها از جمله تغییرات دیگری بود که روی تیشرت ها اعمال می شد. روند برندینگ در تیشرت ها پایانی نداشت و رفته رفته جای خود را به طرح و شکل متفاوت دیگر می دادند و نام دیگری بر خود میگرفتند که بسته به ذوق و نگرش تولید کننده ی آن داشت.

رالف لورن در واپسین طرح هایی که از پولوشرت تولید کرد ، تیشرت های مدل زنانه را وارد بازار کرد. با روی کارآمدن تیشرت های زنانه این لباس رنگ و لعابی دو چندان در طراحی ها و رنگ بندی به خود گرفت. زنان با وجود به تن داشتن دامن ولی باز به استفاده از تیشرت مبادرت داشتند و آن را استایلی زیبا برای تیپ های خیابانی و روزمره ی خود می دانستند.

امکان ثبت لوگوهای دلخواه در تکامل تیشرت کار از ساده تا برنده شده

و اما این روزها دیگر تنها خبری از تیشرت های ساده و تکرنگ نیست و طرحها و نقشه های بسیار زنانه و مردانه با برندهای مطرح در دنیا در صنعت مد و لباس هنرنمایی می کنند.

حتما تا بحال لوگوی های متفاوت روی تیشرت ها به چشمتان خورده است. تمساحی با دهن باز، دو شاخه ی زیتون کنار هم و به شکل دایره، آرم ورزش چوگان با نوشته ی رالف لورن و … اینها از برندهای قدیمی و به نام تیشرت ها در طول تاریخ تولید بوده اند.

هر تولید کننده ی تیشرتی طالب ثبت لوگوی جدید با نام برند خود بر روی تیشرت ها بود. و این بارز ترین تفاوت روی تیشرت ها در تفاوت با یکدیگر به حساب می آمد.

جنبه ی تبلیغاتی تیشرت ها

اولین شهرت تیشرت برای تبلیغ برند لاگوست بود. آن روزها که بعد از جنگ جهانی دوم در دهه ۵۰ و ۶۰ اوضاع نسبتاً به روال عادی برگشته بود.

ورزش‌هایی مثل چوگان و تنیس شهرت زیادی در بین مردم پیدا کرده بود. در این بین برند لاگوست برای تبلیغ نام خود در این ورزش پیراهن هایی با نام همین برند تولید کرد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

تولید لباس ویژه تنیس فعالیت او را در این زمینه تکمیل کرده و جلوه خاص دیگری به ستاره بودن در تنیس برای او به همراه داشت. اولین آرمی که روی تیشرت ها ثبت شد و آن را تبدیل به یک پیراهن برند کرد، طرحی به شکل تمساحی با دهن باز و مربوط به برند لاگوست بود.

در واقع از این مرحله ببعد بود که سیر برندینگ تیشرت ها رواج یافت. هر تولید کننده ای قبل از اعمال تغییرات جدید روی این بالا تنه پوش ها بفکر طرحی خاص برای لوگوی مخصوص خود بود تا با تولید تیشرت جدید و گلدوزی لوگوی مخصوص ش روی لباس، وی را به شهرت جهانی برساند و نام او را در رده ی تولید کننده گان برتر صنعت مد قرار دهد.

برند شدن تیشرت و میزان فروش در بازارهای جهانی

طبیعی ست که با تکامل تیشرت کار از ساده تا برنده شده روز به روز بر تعداد برند بازها در کل دنیا افزوده می شود. این میزان طلب شهرت، در نوع پوشش، توسط مردم راه را برای تولیدکنندگان بازتر می‌کند.

آنها هر روز در تلاش برای رسیدن به درجه ی ایده آلی از برندسازی هستند. تا بتوانند بازار فروش را در دست گیرند و سود بیشتری عایدشان گردد.

از طرفی نیز این روند برای برند بازها که تشنه ی پوشیدن لباس هایی با برندهای مطرح روز هستند بسیار منطقی ست. سیر برندینگ تیشرت ها و پولوشرت ها از ساده تا برند شده، از جمله موضوعات جذاب و مثال زدنی در تهیه ی لباس می باشد که نگاهی گذرا بر آن داشتیم.

نوشتهٔ پیشین
کاربرد دستگاه CNC در صنعت چوب
نوشتهٔ بعدی
چوب جنگلی توسکا

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.