روش شستشوی لباس پنبه‌ای

روش شستشوی لباس پنبه‌ای

پارچه‌های به دست آمده از الیاف طبیعی

پارچه‌های پنبه‌ای

پنبه یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین الیاف طبیعی است. که همواره در خدمت صنعت نساجی بوده و هست.

موارد استعمال پارچه‌های پنبه‌ای

چون الیاف پنبه‌ ای هادی حرارت هستند، حرارت بدن را به بیرون منتقل می‌کنند. از این رو البسه تابستانی یا لباس کار ها را از پارچه‌های پنبه‌ای انتخاب می‌کنند. این نوع پارچه به راحتی لکه گیری و شسته می‌شود. البته لباس کار هایی که در بازار موجود می باشد اغلب از 80 درصد پنبه و 70 درصد پلی استر دوخته شده اند.

به همین دلیل برای لباس‌های مراکز بهداشتی، بیمارستانها و آزمایشگاه‌ها به کار می‌رود.

چون پارچه‌های پنبه‌ای در برابر ساییدگی از خود مقاومت نشان می‌دهند، از این رو لباسهای سربازی را از آن تهیه می‌کنند.

مراقبت و نگهداری پارچه‌های پنبه‌ای

پس از بیرون آوردن لباس از تن، آن‌ها را به چوب رختی آویزان کنید و تا وقتی که رطوبت دارند در کمد لباس‌ها نگذارید. زیرا بوی بدن شخص در پارچه باقی خواهد ماند. لباس را در صورت امکان دو روز متوالی نپوشید. و آن را در جای خشک نگهداری کنید. عرق بدن باعث آسیب به پارچه می‌شود.

روش شستشوی لباس پنبه‌ای

لباس‌های پنبه‌ای را قبلا در آب گرم و صابون خیس کنید. بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه که در آب ماند آن‌ها را خوب چنگ بزنید. لباس‌ها را در سایه خشک کنید. زیرا آفتاب رنگ آن‌ها را خراب می‌کند. در کشورهای تولید کننده لباس، روی لباس ها، تصویر غوزه پنبه، نشان پارچه پنبه‌ای است. لباس‌های نخی و کتانی اغلب الباقی محکم دارند. و می‌توانند درجات بالاتر دمای آب را تحمل کنند. آن‌ها را پس از شست وشو در ماشین لباس شویی هنگامی که هنوز کمی مرطوب هستند اتو کنید.

از اتوی بخار یا اسپری آب هنگام اتوکشی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. لباسهای نخی سفید را می‌توانید با استفاده از سفید کننده‌ها لکه گیری کنید. اما توجه داشته باشید که پس از لکه گیری لباس را خوب آب کشی کنید. تا مایع سفید کننده به صورت لکه‌های زرد رنگ روی لباس باقی نماند.

نوشتهٔ پیشین
روش شستشوی لباس کتان
نوشتهٔ بعدی
تاریخچه‌ ی دستکش ایمنی چرم

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.