کفش طبی برای دیسک کمر
امروزه اغلب افراد جامعه (شاغل، محصل، خانه دار و غیره) اعم از زن و مرد، در تمام مراحل زندگی و در تمام دوره های سنی در حال فعالیت می باشند. که بیش از ۵۰ درصد این افراد به کمر درد، پا درد، زانو درد، گرفتگی کمر، دیسک سیاتیک و انواع دیگری از بیماری هایی که مربوط به ستون فقرات بدن،  کمر و پا میشوند دچار هستند.
علت اصلی و مهم این مشکلات، استفاده از  کفش نامناسب می باشد. شاید بعضی افراد بگویند که  چرا حتی با وجود استفاده از کفش ورزشی در محیط بیرون و یا استفاده از دمپایی و صندل در محیط خانه بازهم دچار این مشکلات و دردها هستیم.
جواب سوال شما اینجاست. چون از کفش نامناسب و غلط نسبت به بدن خود استفاده می کنیم. بعضی ها بر این باور هستند که به خاطر فاصله زیاد بین ستون فقرات با کف پا ارتباطی بین ایجاد کمردرد و کفش وجود ندارد. که این باور بسیار اشتباه می باشد. در ادامه به چند انتخاب اشتباه در مورد کفش اشاره می گردد و سپس تاثیر کفش طبی برای دیسک کمر را بررسی می کنیم:

کفش تخت و دیسک کمر:

 پوشیدن کفش تخت به شدت باعث درد کمر می شود. با پوشیدن کفش تخت فشار زیادی به کمر شخص وارد می شود. بعد از مدتی استفاده متوجه درد در ناحیه کمر و کف پای خود می شود. استفاده طولانی مدت به مرور باعث التهاب پلانتارماسیا (التهابات کف پا) یا همان خار پاشنه می شود.

کفش پاشنه بلند یکی از علت های اصلی کمر درد:

یکی از شایع ترین علت های بروز درد در ناحیه کمر و پایین کمر استفاده از کفش پاشنه بلند می باشد.
هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند فشار بسیار زیادی به پا و انگشتان پا وارد می شود. هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند فشار قابل توجهی به کمر و بدن وارد می شود و تعادل فرد را به هم می زند.
زانوها مهم ترین قسمت بدن هستند. که تحت تاثیرات منفی استفاده از کفش پاشنه بلند قرار می‌گیرد. بنابراین استفاده از کفش پاشنه بلند بسیار در سلامتی پا، زانو و کمر تاثیر منفی دارد و فرد  با استفاده روزانه از این کفش ها بی شک خیلی زود دچار کمر درد و زانو درد می شود.

تاثیر صندل بر دیسک:

صندلهای یکی دیگر از دلایل ایجاد کمردرد در افراد می باشد. به دلیل اینکه فرد در هنگام استفاده از صندل، موقعی که راه می رود. انگشتان پا فشرده می شود و فشار زیادی به ران وارد می گردد و این نیرو به کمر فرد انتقال می یابد. که با گذر زمان باعث می‌شود شخص به کمر درد دچار شود.
همانطور که می دانید پا قلب دوم انسان است و کفشی که استفاده می کنیم کاملا بر مدل راه رفتن و قرارگیری درست اندام ها تاثیر می گذارد. نیرو و سنگینی وزن انسان بر پا و کمر وارد می شود و مخصوصاً کف پا مسئول حمل وزن انسان ها می باشد.
اگر کمر، پا یا زانوی انسان دچار آسیب و مشکل شود، حتی می تواند باعث فلج شدن فرد شود. بنابراین ما وظیفه داریم به نحو احسن از قلب خود یعنی پاهایمان مواظبت کنیم.

خلاصی از دیسک کمر با کفش طبی

 بهترین نوع کفش برای استفاده، کفش‌های طبی هستند. کفش طبی برای دیسک کمر مفید است و مانع ایجاد درد ناحیه ی کمر می شود.
امروزه در صنعت مد و  زیبایی برای اینکه  تمام افراد در هر محیط و مکانی از این کفش های طبی استفاده کنند، در انواع طرح و رنگ و مطابق با هر سلیقه‌ای، کفش های طبی تولید می شود.
شاید خنده دار باشد اما باید باور کنید استفاده از کفش نامناسب که باعث کمردرد پادرد و زانو درد می شود اثرات زیادی بر زندگی روزمره افراد می گذارد. مانند استرس بیشتر، احساسات منفی، افت سرعت در انجام کارها و حرکت خود فرد، عدم حضور فعال در جمع خانواده، بی حوصلگی، تداخل در هنگام خواب و استراحت و غیره …
حال برای اینکه به مفاصل و عضلات فشار زیادی وارد نشود و بدن از تعادل و تراز مناسب خود خارج نشود باید به سلامت پا، کمر و زانوی خود اهمیت بدهیم. و این یعنی انتخاب کفش مناسب و طبی با استانداردهای بین المللی.
طبق آمار و تحقیقات، به طور معمول در صورت استفاده از کفش مناسب برای خانم ها به مقدار پنج هزار قدم و آقایان ۷۰۰۰ قدم می‌تواند فشار بسیار زیادی به ستون فقراتشان وارد کند.
کفش طبی کفشی است که از قوس کف پا، پنجه و پاشنه پا حمایت کند. طراحی کفش طبی به صورتی است که محافظت را در یک ناحیه و انعطاف پذیری را در ناحیه دیگر ارائه می دهد و به همین دلیل پا را به صورت قوی و محکم در میان می گیرد.
قوس لایه میانی و زیره کفش طبی باید با قوس پای فرد مطابقت داشته باشد. چون این قسمت قوس است که مشخص می کند کدام قسمت پا وزن بیشتری را  تحمل کند. بنابراین، این قسمت پا باید وزن را به طور دقیق و یکسان در قسمت های مختلف توزیع کند تا به هیچ نقطه پا فشار مضاعف وارد نشود. این امر باعث کاهش درد زانو، کمر و حتی گردن می شود. اگر میخواهید از درد کمر رهایی یابید از کفش طبی برای دیسک کمر استفاده کنید.

علت ورم پا

 همه ما دیده ایم که گاهی پاهایمان ورم می کند. باید بدانید که این ورم کردن پاها هم مربوط به همین مسئله استفاده از کفش نامناسب است.
 گردش خون برای سلامتی تمام اندام های بدن ضروری است. حال اگر خون کافی به پاها نرسد، پاها محروم از اکسیژن و مواد مغذی می شود. برای همین، هنگام استفاده از کفش نامناسب، گردش خون و مایعات در بدن دچار اختلال می‌شود و پاها ورم می کند.
ولی کفش طبی طوری طراحی می شود که گردش خون را در تمام قسمت های پا و کف پا به جریان می‌اندازد و دیگر اندام های بدن را تحریک می کند و گردش خون را بهینه می سازد. این امر از ورم پاها و آسیب های سلولی پا ها محافظت می کند. انواع کفش های طبی وجود دارد که شما باید کفش مناسب با پای خود را انتخاب کنید.

انواع کفش طبی برای دیسک کمر:

 کفش مینیمال:

  • طراحی این کفش طبی به شکلی است که به جای پاشنه پا، بخش جلویی یا میانی پا با زمین در ارتباط است. این مدل کفش، شیوه برخورد و تعامل پا و کف پا را با زمین تغییر می دهد.

 کفی طبی با طراحی خاص:

  • این  کف ها به خاطر حمایت بیشتر از چپ پا برای تسکین کمر درد بیماران مناسب است.

 کفش پیاده روی طبی:

  • این کفش ها برای افرادی مناسب هستند که کف پای آنها صاف است و قوسی ندارد. قوس کف پا را اصلاح می‌کند و از قوس بیش از حد جلوگیری می کند.
 در کل کفش باید انعطاف‌پذیری خاصی داشته باشد. کفش سفت اجازه  نمیدهد پا به راحتی حرکت کند و پای فرد را در فشار قرار می دهد که باعث می شود خون در رگ ها به راحتی جریان نداشته باشد.
نوشتهٔ پیشین
استانداردهای ساخت کفش ایمنی
نوشتهٔ بعدی
بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.