آموزش سرپرستی کارگاه

 اصول اولیه آموزش سرپرستی کارگاه

اساس حرکت صحیح در طول یک مسیر رعایت اصول است. حال اگر قصد آن را داشته باشید تا در یک مسیر علمی حرکت کنید لازمه آن رعایت ضوابط آموزشی است. اگر اصول و قواعد بازی را ندانید شکست قطعی است و بایستی بابت آن خسارات و تاوان دهید. اما آیا هر خسارتی را می‌توان جبران کرد؟ خیر.
تصمیماتی که می‌گیرید ممکن است تبعات سنگینی داشته باشد که جبران بعضی از آنان ناممکن باشد. از طرفی هدف اصلی یک سرپرست کارگاه موفق به اتمام رساندن پروژه با حداقل هزینه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حفظ کیفیت و استاندارد بالا می‌باشد.
رعایت اصول چهارگانه ذیل نقش بسزایی در راه رسیدن سرپرست کارگاه به این هدف ایفا می‌کند. که قطعاً‌عدم رعایت این اصول بسته به میزان انحراف شما به کارگاه شما، و در نتیجه به پروژه شما لطمه می‌زند. در ادامه با آموزش سرپرستی کارگاه آشنا می‌شوید.

اصل اول آموزش سرپرستی کارگاه

همه به شما اطلاعات غلط می‌دهند مگر خلاف آن ثابت شود. شما به عنوان سرپرست کارگاه به طور مرتب از دیگران اطلاعات دریافت می‌کنید. این اطلاعات ممکن است به صورت حضوری، کتبی و یا مکالمه‌ای باشد. اگر بر این باور باشید که این اطلاعات دریافتی همگی صحیح هستند و براساس آنان تصمیم گیری کنید، خطای محض است.
به عنوان مثال، مسئول تدارکات کارگاه قیمت کالای رنگ را به شما می‌گوید. خوب بهترین کار استعلام است. اگر این کار را انجام دهید باعث می‌شود که اولا خیال خودتان راحت گردد. ثانیاً طرف مقابل متوجه می‌شود که به طور مرتب روند کار را کنترل می‌کنید و از بروز اشتباهات و خطاها و احیاناً سوءاستفاده‌های بعدی جلوگیری می‌کنید. در این باره می‌توان مثال‌های متعددی آورد که باتوجه به درایت شما خواننده عزیز به همین یک نمونه بسنده می‌کنیم. و در ادامه مقاله اصل دوم آموزش سرپرستی کارگاه را بررسی می کنیم.

اصل دوم سرپرستی کارگاه

اگر کاری را بلد نیستید از تمامی روش‌ها برای یادگیری آن کمک بگیرید. برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست و این کار را می‌توانید از طریق روش‌های ذیل انجام دهید:
  • مطالعه کتب آموزشی
  • اینترنت
  • دوره‌های آموزشی مشاوره
  • یادگیری دوره دستیاری

اصرار و پافشاری بر دانسته‌های گذشته و یا کپی روش‌های اجرایی گذشته به کیفیت کار شما لطمه وارد می‌کند. و در مسیری که حرکت می‌کنید دیرتر به رشد و تعالی می‌رسید.
به عنوان مثال برای آرماتوربندی، قبلاً از ابزار ساده‌ای به نام انبر و اسپیسر استفاده می‌شد. خوب تا کی می‌توانید از این وسیله استفاده بهینه ببرید؟ امروزه دستگاه‌های آرماتوربندی بسیار سریع و با کیفیت بالایی در بازار وجود دارند که قطعاً بهره گیری از آن‌ها هم کار شما را راحت می‌کند. هم زمان کمتری را از شما خواهند گرفت. پس باید رفت و آموخت و در نهایت این آموخته‌ها را به کار گرفت. این اصل یکی از مهم ترین اصول آموزش سرپرستی کارگاه می باشد.

اصل سوم کار با حرفه‌ای‌ها

تجربه نشان میدهد که کار با حرفه‌ای‌ها، هم در زمان و هم در هزینه کلی به نفع ما خواهد بود. اکیپ‌های حرفه‌ای دستمزد بالاتری می‌گیرند. ولی از آنجایی که کیفیت کار بالاتر و اشتباهات کمتری دارند و به طور محسوسی از هدر رفتن زمان و مصالح جلوگیری می‌کنند و در نتیجه در کل پروژه یقینا به سود ما خواهد بود که با این گروه کار کنیم.

آموزش سرپرستی کارگاه کار با حرفه ای ها

اکیپ‌های حرفه‌ای را یا می‌شناسیم و یا می‌توانیم از طریق دوستان و یا سرکشی به سایر پروژه‌ها آن‌ها را پیدا کنیم. فقط این را باید بدانیم که این گروه‌ها به طور مرتب و بدون وقفه مشغول به کارند. لذا می‌بایست مدتی قبل از شروع فعالیت موردنظر به آنان اطلاع دهیم و وقت آن‌ها را رزرو کنیم. در غیر این صورت پروژه دچار وقفه زمانی خواهد شد که این نیز به نوبه خود خسارت سنگینی است.

اصل چهارم پروژه‌ها پیچیده‌اند ولی از اجزاء ساده تشکیل می‌شوند.

از هیبت پروژه‌ها نترسید. از نام پروژه‌ها وحشت نکنید. این را بدانید که تمامی پروژه‌های اجرایی از اجزاء ساده تشکیل می‌شوند. که این اجزاء ساده را می‌دانید و اگر هم نمی‌دانید مطابق اصل دوم می‌توانید نسبت به یادگیری آن‌ها اقدام کنید.
ارزیابی کارفرما همگی ما در شرایط زمانی و مکانی گوناگون ملزم به تصمیم گیری در موارد مختلف می‌کند که مجبور به انتخاب هستیم. اگر برای انتخاب خود معیار مشخصی نداشته باشیم بدون شک انتخاب خوبی نخواهیم داشت.
کارفرما صاحب اصلی کار است، سرمایه گذار پروژه است. شخص حقیقی و حقوقی است که یک طرف قرارداد را امضاء می‌کند و وظیفه اجرای بخش یا کل پروژه را به پیمانکار واگذار می‌کند.

ثقال مارکت بزرگترین تولید کننده و وارد کننده ابزار آلات ساختمانی, تجهیزات کارخانه ای و حفاظت ایمنی مانند دستکش کار، لباس کار، کاپشن کار و… می باشد جهت مشاهده و خرید کالا ها روی ( فروشگاه ) کلیک کنید.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با انواع چوب و درخت
نوشتهٔ بعدی
در محیط کار چگونه لباس بپوشیم؟

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.