آموزش و پرورش گل و گیاه آپارتمانی

آموزش و پرورش گل و گیاه آپارتمانی
با توجه به اینکه اکثر ما انسان‌ها بعد از محیط کاری که بیشترین تایم زندگیمان را در آن سپری می‌کنیم، مابقی اوقاتمان را در منزل می‌گذرانیم. خانه هم به عنوان استراحتگاه و هم به عنوان محلی که تمام اعضای خانواده در آن گرد هم می‌آیند، اهمیت زیادی دارد.

چه بهتر که این محیط سرشار از زیبایی‌ها باشد. برای تامین این زیبایی‌های بصری، علاوه بر تزیینات داخلی مصنوعی، می توانیم از زیبایی‌های طبیعی نیز استفاده نماییم. یکی از این زیبایی‌ها و گیاهان خانگی است.

طبیعی است اگر بخواهیم تمامی آنها را از فروشگاه‌ها تامین نماییم هزینه زیادی خواهد داشت. لذا باید مقداری از آنها را با ریشه اندازی و غیره در خانه تهیه و کاشت نماییم. همچنین از پرورش گل در خانه برای درآمد نیز می‌توانیم استفاده کنیم. در ادامه مقاله به نحوه کاشت بعضی از گیاهان نظیر گل حسن یوسفی می پردازیم.

وسایل مورد نیاز پرورش گل و گیاه آپارتمانی

  • یک عدد بیلچه باغبانی
  • گلدان به تعداد مورد نیاز
  • خاک مرغوب مخلوط شده با خاک برگ
  • آب به مقدار لازم
  • دستکش مناسب نظیر دستکش بنایی یا دستکش خانگی
  • شیتیل گیاهی که می خواهیم بکاریم

آموزش و پرورش گل و گیاه آپارتمانی گل حسن یوسفی:

برای کاشت این گیاه، ابتدا باید ساقه ای از گل حسن یوسفی را برید و به مدت یک هفته در داخل بطری پر از آب قرار دهیم تا در انتهای ساقه ریشه ظاهر شود. برای این کار بهتر است، ساقه و ریشه در معرض نور قرار گیرد تا ریشه زودتر ظاهر شود.

بعد از اینکه ریشه به مقدار کافی رشد کرد، مقداری از خاک را به وسیله بیلچه باغبانی در داخل گلدان ریخته و سپس ریشه را درون خاک قرار می‌دهیم.

نهایتا تا مقدار یک سانت بالاتر از آخرین ریشه را با خاک می پوشانیم. سعی کنید خاکتان از خاک مرغوب همراه با خاک برگ باشد.

بعد از اینکه خاک، داخل گلدان ریخته شد، مقداری آب داخل گلدان میریزیم تا ریشه همچنان مرطوب بماند. گل حسن یوسفی شدیدا محتاج نور خورشید است.

بنابراین باید جایی از خانه قرار بگیرد که نور مستقیم خورشید به آن بتابد.

نحوه کاشت گل هایی نظیر شمعدانی، قاشقی، گندمی، نخل مرداب، پتوس و گلهایی شبیه به این خانواده، نیز همانند کاشت گل حسن یوسفی است.

در ادامه آموزش و پرورش گل و گیاه آپارتمانی مانند د گیاهانی نظیر کاکتوس آلوورا و غیره تخم گیاه به خاک اطراف گیاه می‌افتد و به صورت شیتیل شروع به رشد می کند. صحبت خواهیم کرد. بعد از اینکه کمی رشد کرد، باید آن را از داخل گلدان درآورد و در داخل گلدان دیگر به روشی که در بالا عنوان شد قرار داد.

نکات کلیدی در کاشت گل و گیاه:

  • ریشه بعضی از گیاهان نباید هوا زده شود. بنابراین باید گیاه را با خاک اطراف آن به گلدان انتقال داد. از این نوع گیاهان می توانیم به اریکا اشاره کنیم.
  • حتما بعد از کاشت گل و گیاه خاک آن را مرطوب نگه دارید تا زمانی که ریشه با خاک اطرافش اخت شود.
  • حتما از دستکش مناسب برای کاشت استفاده کنید تا پوست دست با برخورد خاک دچار حساسیت یا آلودگی نشود.

آموزش و پرورش گل و گیاه آپارتمانی.

  •  سایز گلدان را متناسب با اندازه گیاه انتخاب کنید. چون بعضی از گیاهان به سایز گلدان حساس هستند. لذا اگر سایز گلدان از سایز آنها بسیار بزرگ باشد، گل احساس شکست میکند و رشد آن کند می شود.
  • تا حد امکان سعی کنید گیاه را عمود کاشت نمایید و در مرکز گلدان قرار دهید.
  • کاشت بعضی از گیاهان نیز به صورت پیوندی است. یعنی بایستی از یک نوع گیاه به گیاه دیگر پیوند داده و به این صورت شکل ظاهری گیاه را تغییر داد.
نوشتهٔ پیشین
هوشمند سازی خانه ها با دوربین های پیشرفته
نوشتهٔ بعدی
براي تميز كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.