رازهای پنهان تولید دسته بیل

رازهای پنهان تولید دسته بیل

دسته بیل را می توانید با چند روش تولید و نهایی کنید. مهارت در تولید و وجود تجربه ی بیشتر باعث می شود به یک محصول با کیفیت دست یافت. ولی به خاطر رازهای پنهان در بعضی از قسمت های عملیاتی در تولید، عنوان و یا آموزش روش کار، به بعضی از کارخانجات و تولید کنندگان صدمه وارد می کند. که ما در مقاله ی رازهای پنهان تولید دسته بیل به چند روش از تولید می پردازیم. تا دقیقا علت اصلی کیفیت کار دسته بیل شرکت ثقال مارکت را به تمامی مخاطبین انتقال دهیم و امیدواریم از این معلومات به درستی و سالم استفاده شود.

شروع کار رازهای پنهان تولید دسته بیل

ابتدا برای تولید هر محصول نیاز به مواد اولیه می باشد. و با داشتن متریال مشخص و سیستم تولید می توانید به یک محصول ویژه برسید. که ما در اینجا به مواد اولیه از چوب احتیاج داریم ولی چوب های موجود در کل بازار در نوع های مختلف باعث می شود به تشخیص دقیق متریال بپردازیم. و در اینجا تجربه و مهارت در کار دخالت زیادی دارد که دقیق مطرح خواهیم کرد. که چگونه به یک مواد اولیه ی با کیفیت دست یابیم.

تولید دسته بیل
تولید دسته بیل

پس در شناخت و دید اولیه، چوبی برای دسته بیل باید انتخاب کنیم که از لحاظ کارایی در تولید دسته بیل بهترین باشد. که میتوانیم راز اول تولید دسته بیل دست یابیم. ولی بعد از رمز گشایی راز اول به مرحله ی دوم از پنهان روش تولید دسته بیل وارد می شویم که این سکرت دوم درجه ی رطوبت چوب می باشد. که در ادامه به اشکار سازی ان نیز می پردازیم.

و بعد از این مرحله ی دوم از روش تولید، به مرحله ی سوم رازهای پنهان تولید دسته بیل که نوع بسته بندی می باشد می پردازیم. که باز در این قسمت تولید محصول باید در درجه ی خاص رطوبت و فشار وارده ی تسمه ی دسته بندی، در دور دسته بندی های بیست تایی، دسته بیل ها مهم بشمار می اید که در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

تجربه ی کاری :

شرکت ثقال مارکت که یکی از وارد کننده های قوی در حوزه ی دسته ابزار می باشد. به خاطر فعالیت خارج از ایران و انتقال نیروی کار متخصص به اکثر نقاط کشورهای فعال در زمینه ی چوب، و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، توانسته است به کارشناسان توانمند در این زمینه دست پیدا کند.

و با چیدمان سیستم تولید رباتیک و با تکنلوژی به روز، با دستگاه های سی ان سی و تمام اتوماتیک خط تولید محصول دسته ابزار چوبی در کشور عزیزمان راه اندازی کند. که با استفاده از کارشناسان علم جو در اکثر نقاط دنیا به برترین محصول دست یابد. و در کنار واردات دسته ابزار چوبی صادرات محصول این شرکت نیز صورت می پذیرد.

در قسمت بالا در مورد رازهای پنهان تولید دسته بیل یا همان فوت و فن های پنهان اشاره شد. که حال در اینجا به اشکار سازی این فنون می پردازیم.

سکرت اول:

برای تولید دسته بیل نیاز به چوب با کیفیت می باشد. در میان چوب های موجود در بازار چوب راش، بهترین گزینه است. ولی علت کیفیت بالای محصولات این شرکت و رمز گشایی از سکرت اول چیزی نیست جز روشنی متریال اولیه.

بله هنگام تهیه ی چوب، باید چوب راش با رنگ روشن تهیه شود. چرا که در این نوع الوار رنگ روشن، هم تراکم چوب بهتر می باشد و هم نرمیت بالایی در زیر بار از خود نشان می دهد.

راز پنهان دوم تولید دسته بیل

از آنجایی که یکی از مهمترین تغذیه ی درخت آب می باشد. و وجود نور افتاب رطوبت و آب و مواد معدنی دلیل رشد این موجود جاندار می باشد. طبیعتا بعد از عملیات برشکاری و برداشت محصول، درختان رطوبت و ابدهی زیادی از خود نشان می دهد. که بعد از حمل به کارخانه، این تنه‌ی درختان به صورت الوارهای متفاوت، نسبت به کارایی در ابعاد گوناگون برش می دهند.

که عمدتا برای تولید دسته بیل نیاز به الوار در اندازه های 50*50 میلی متر و در طول 150 سانتی متر نیاز می باشد.

رطوبت چوب

بعد از برش کاری باید مراقبت های به خصوصی انجام داد. چرا که تنه ی درخت بعد از تبدیل به الوار و تبخیر رطوبت آن سریعا خم می شود. که در قسمت تولید باعث می شود دسته ابزار در خروجی کار کج باشد.

و یک انحنای قوسی به خود بگیرد که در بازار مصرف یکی از ایرادات مهم به شمار می آید. و برای بهترین روش رفع این نوع خمیدگی خشکاندن الوار به صورت صحیح می باشد.

که در کارخانه ی تولید، رطوبت الوار با کوره های خشک کن گرفته می شود. و در کنار این عملیات با دستگاه پرس که دارای وزنه های تعریف شده است روی الوار فشار وارد می کند.

همزمان کنار رطوبت گیری عملیات پرس نیز صورت می گیرد. تا از خمیدگی الوار بعد از رفع رطوبت جلوگیری کند. ولی رازهای پنهان تولید دسته بیل یا همان سکرت دوم این است که باید کمی از رطوبت باید در بتن الوار بماند. چرا که خشکی کامل چوب باعث از بین رفتن شیره ی جان الوار می شود. و از دوام و مقاومت آن می کاهد و درجه ی مانده از رطوبت باید کمتر از ده و بیشتر از 5 درصد باشد.

سومین راز پنهان تولید دسته بیل

در این قسمت رمزگشایی تولید بهتر دقیقا در مرحله ی بسته بندی صورت می گیرد. که موقع نهایی کردن محصول باید دسته بیل ها را یکنواخت در یک قد و اندازه و قطر یکسان در کنار هم قرار داد.

تا بعد از تسمه کشی دور دسته بیل ها میزان رفع رطوبت یا جذب رطوبت از محیط منطقه ای و یا شرایط محیطی یکنواخت باشد. تا از کیفیت دسته ابزار ها کم نشود.

 

نوشتهٔ پیشین
فرآیند تولید دسته چوبی و طرح دار کردن چوب
نوشتهٔ بعدی
کفش طبی و علت استفاده آن

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.