اهمیت مراقبت صحیح از تیشرت کار

اهمیت مراقبت صحیح از تیشرت کار در ادامه نقد و بررسی می کنیم.

تیشرت کار از ردیف لباسهایی است که مراقبت و عمر مفید آن فکر کاربران را به خود مشغول کرده است. تیشرت کار مخصوصاً تیشرت های کارگاهی که در هنگام کار با لوازم و تجهیزات متفاوت، کثیفی محیط کار را به خود جذب می‌کنند؛ باید از عمر مفید لازمه برای کارگران برخوردار باشند.

کارفرمایان امر نیز معمولا به دنبال تیشرت هایی می گردند که علاوه بر عمر مفید مقرون به صرفه نیز باشد. به همین دلیل مراقبت صحیح از تیشرت کار اهمیت پیدا می کند.

کارگاه تولید تیشرت

تولیدکنندگان لباس کار در کارگاه های خود از انواع پارچه های الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی استفاده می‌کنند، تا محصول دلخواه کارفرما را تامین نمایند.

در نتیجه شاید اینطور بنظر می آید که فقط یک لباس به نام تیشرت کار داشته باشیم اما در تولید، همین تیشرت  کار به چند نوع تقسیم بندی و تولید می شود:

  • ۷۰- ۳۰
  • 40-60
  • 50-50

این عدد و ارقام مربوط به میزان درصد پنبه و الیاف مصنوعی یا جودون در پارچه ی آن است. در یک طرف عدد درصد میزان الیاف طبیعی و در طرف دیگر عدد میزان الیاف مصنوعی را در پارچه نشان می‌دهند.

تیشرت کار در دست کاربران و اهمیت مراقبت صحیح از تیشرت کار

زمانی که تولید و خرید به اتمام می‌رسد، این محصول توسط تیم بازرگانی هر سازمان یا شرکتی در اختیار کاربران مرکز قرار می‌گیرد. اصل موضوع در همین جاست.

هر کاربری باید آگاهی استفاده و نگهداری از لباس کار خود را به نحو احسنت داشته باشد و به آن عمل کند.

در نتیجه این امر میزان سرمایه شرکت مربوطه، برای تامین اقلام و مایحتاج کارمندان به حداقل می رسد. نکات لازم و ضروری بصورت نشانه های مراقبت صحیح از تیشرت کار در برچسب لباس نوشته می شود.

نگاهی به این برچسب در هنگام خرید کمک شایانی به مصرف کننده در نگهداری از آن لباس خواهد کرد. این علائم اهمیت بالایی دارند. و معمولا شامل سایز لباس، دمای مناسب شتشو، دمای خشک کردن لباس و … خواهد بود.

نحوه‌ی مراقبت صحیح از تیشرت کار

بعد از مطالعه ی برچسب لباس بهتر می توان مقدمات لازم جهت تمیز نگه داشتن لباس کار را فراهم کرد. برای مثال در مورد تیشرت کار…

  • باید بدانیم که تیشرت کار چه از پارچه پنبه ای باشد چه از جودون، باید با آب سرد شسته شود. دمای پایین تار و پود پارچه را از آسیب مصون می دارد. و از آبرفت پارچه جلوگیری می‌کند.
  • نکته دوم در خشک کردن تیشرت است. این لباس را نباید آویزان کرد و تا حد ممکن روی سطح صاف قرار داد. لباس را روی سطح صاف بگذارید تا خشک شود.
  • برای اتو کردن لباس باید آن را نم دار اتو کرد. هیچ موقع نباید اتو را روی این نوع  پارچه بکشید؛ کافیست آن را روی لباس بگذارید و بردارید تا لباس اتو بخورد. کشیدن اتو روی این نوع لباس ابعاد و سایز استاندارد آن را تخریب خواهد کرد.
  • نکته ی دیگری که در اهمیت مراقبت صحیح از تیشرت کار مهم است این می‌باشد که تا حد امکان تیشرت خود را تمیز نگه دارید. چون هر چه تعداد دفعات شستشو کمتر باشد به همان اندازه عمر مفید لباس نیز طولانی‌تر خواهد بود.
  • اگر تیشرت شما لکه ی روغنی، نفتی یا هر نوع رنگ دیگری برداشت سریعا اقدام به پاک کردن آن با آب گرم نمایید. تا لکه به عمق تار و پود پارچه، ریشه  ندواند و زودتر زدوده شود.

اینها نکات مهم اهمیت مراقبت صحیح از تیشرت کار می باشند که توجه و عمل به آنها در وقت ، هزینه های اضافی و نیز در نگهداری و مصرف برای کاربران نقش مهمی دارد.

نوشتهٔ پیشین
نقش پرچم عاشورا در تحولات تاریخی و فرهنگی جامعه ایران اسلامی
نوشتهٔ بعدی
نحوه تولید دستکش نیتریل

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.