بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب

بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب با تکنیک بندکشی خمیر نانو پروفاب

افزایش قیمت مسکن و شرایط اقتصادی موجود بعد از پیک های متوالی کرونا در دنیا، بر تعداد خانه، برای بازسازی افزوده است. اغلب کسانی که دیگر قادر به خرید خانه جدید یا تعویض خانه نیستند. تصمیم به تغییر دکوراسیون و در کنار آن بازسازی منازل می گیرند. این کارهم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم سبب ایجاد حس هیجان و گرمی در افراد خانواده برای تغییر حس حال و هوای خانه می شود. بنابراین نگاهی خواهیم داشت به روند این بازسازی ها مخصوصا در این گزیده به تغییرات در فضاهای کثیف مثل سرویس های بهداشتی خواهیم پرداخت.

سرویس بهداشتی

با توجه به مساحت آپارتمان ها در اکثر منازل امروزی، سرویس های بهداشتی با مساحت کمتر طراحی و ساخت می‌شوند که این به دلیل اولویت بندی در لکه گذاری برای طراحی فضاهای مسکونی است. از آنجایی که سرویس بهداشتی در خانه ها، جزو فضاهای کثیف شمرده می‌شود.

معمولا در طراحی ها به صورت منحصر بفرد به آن می پردازند. یک طراحی درست با در نظر گرفتن نوع و رنگ کاشی یا سرامیک، شیرآلات و ابعاد فضا صورت می‌گیرد.

نسبت به آنچه در بالا آوردیم سرویس های بهداشتی کوچک را با کاشی و سرامیک با ابعاد متوسط (یعنی نه زیاد کوچک و نه زیاد بزرگ ) چینش می کنیم.

تا فضا دلبازتر و بزرگ تر به چشم بخورد. شایان ذکر است که نحوه چیدمان کاشی ها در دیوارها خود به حس بصری فضا مثل بزرگی – کوچکی و ارتفاع سقف نسبت به فضا تاثیر گذار است.

مثلا اگر در یک فضای کوچک سرویس بهداشتی کاشی ها را در دیوار به صورت عمودی بچینیم ارتفاع فضا بلند تر بنظر می رسد. در همین ابعاد فضا، اگر کاشی ها به صورت افقی کنار هم قرار گیرد، از نظر بصری طول دیوارها زیاد تر به چشم می‌آید.  کدام بهتر است ؟

در جواب این سوال باید گفت که این امر بستگی به آن دارد که هدف طراح آن چه چیزی باشد. ارتفاع مدنظرش باشد یا طول.

هر چه باشد، اصول فنی مربوط به خود را خواهد داشت. مثلا همین تعیین اندازه ای که گفتیم ؛ در ابعاد کوچک فضا، از کاشی های با اندازه متوسط استفاده شود. طبعا به نسبت کاشی و سرامیک های قطع بزرگ، دارای بندکشی های بیشتری خواهد بود.

کاشی که قرار است تهیه شود باید دارای استانداردهایی باشد که نشانگر مرغوبیت کالاست. برندهای برتر داخلی و خارجی، در هنگام تولید این موارد را مد نظر قرار می دهند. همان که بدانیم از کجا خرید می کنیم، نصف راه را در تامین متریال مورد نیاز برای پروژه پیموده ایم.

با در نظر گرفتن پارامترهای فنی و گرافیکی نظیر، مقاومت در برابر سایش، جذب آب کم، عدم وجود سطح صیقلی، مقاوم در برابر مواد شیمیایی به مانند ضدعفونی کننده و شوینده ها، جذابیت طرح گرافیکی آن، تغییراتی که به وجود می آید، فضا را به مکانی گرم تبدیل خواهد کرد.

در نظر بگیرید با توجه به وجود رطوبت در این فضا و وجود مواد شوینده که باعث می شود تا کف لیز شود، از کاشی یا سرامیک های استاندارد برای کف استفاده کنید.

مهمترین و ارزان ترین و دم دست ترین ابزار تغییر در هر فضایی رنگ است. استفاده از رنگ مهم است چون موثرترین ابزار برای ایجاد حس تفاوت درآنجاست. در انتخاب رنگ مناسب برای کاشی های سرویس نباید ابعاد را فراموش کرد. درجه تیرگی و روشنی در انتخاب رنگ منوط به ابعاد فضاست. رنگ های روشن باعث می شود فضا بزرگتر دیده شود و رنگهای تیره سبب می گردد تا فضاها جمع و جور دیده شوند.

نباید فراموش کرد که در صورت استفاده از رنگ های تیره, به نسبت استفاده از نورپردازی در فضا باید دقت شود. نورپردازی زیاد در کنار رنگ های تیره، فضای مجللی را رقم می‌زند. که هم برای کسانیکه سبک کلاسیک می پسندند و هم دوستداران مدرنیته انتخاب هوشمندانه ایست.

 نکته ی دیگر استفاده از پالت رنگی با تعداد رنگ کمتر از سه رنگ میباشد. برای فضاهای کوچک مثل باز سازی سرویس بهداشتی بدون تخریب، گاها برای عدم ایجاد رطوبت توسط سکوریت , جداسازی و پارتیشن بندی می شوند تا فضاهای دوش جدا قرار گیرد. وجود ملزومات ریز از نصبیاتی مثل شیر آلات و انواع اکسسوری ها تا کاشی و سرامیک ؛ بیش از سه رنگ نمی توانیم استفاده کنیم. چون فضا بیش از حد شلوغ و درهم دیده می‌شود. وقتی به سمت پالت رنگی میرسیم با دنیایی از ترکیب رنگ ها مواجه می‌شویم. ترکیب رنگ هایی که به ظاهر ساده کنار هم قرار گرفتند. اما در بطن موضوع، فرمولاسیون و قوانین و ضوابط ترکیب رنگها نهفته است.

 در چند سال اخیر رقابت رنگ ها ی خنثی  بر روی متریال ها به حدی است که فاصله قابل توجهی با رنگ‌های دیگر ایجاد کرده است. رنگ های خنثی شامل سفید سیاه تن سطوره (یا همان خاکستری) است. در این طیف رنگ, طوسی خواهان بیشتری در بین عامه مردم پیدا کرده است.

نظر کاربران نشان می‌دهد روی رنگ خاکستری در طیف های تیره و روشن آلودگی کمتر به چشم می‌خورد و همینطور لکه های خیس روی آن دیده نمی‌شود. از نظر کار روزانه در منزل وقت کمتری برای نظافت می گیرد. علاوه بر آن طوسی در نوع تیره آن و در جوار رنگ های روشن عمق فضا را بیشتر می کند.

و چون خنثی است هررنگی از طیف رنگ های دیگر در کنار آن همنشینی زیبایی ایجاد می کند. به شرط آنکه درجه درستی ازروشنی و تیرگی هر دو رنگ, کنار هم قرار گیرد.این ویژگی تن رنگ سطوره، فضا را از بی حالی و کسلی خارج می کند.

نگاهی کلی به انواع رنگ ها در سرویس بهداشتی و بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب

دیوار اصلی در سرویس بهداشتی دیوار پشت روشویی است. بهتر است برای این دیوار از پالت طرح دار( طرح های گلدار یا هندسی) کاشی و سرامیک استفاده کنید. چون پاشش آب روی آن رد می اندازد. و نیاز به تمیزی مداوم دارد. علاوه بر آن  focal point در فضای سرویس بهداشتی همان دیوار آینه و روشویی می باشد. با این مشخصات اندکی بر قوانین چیدمان در معماری داخلی پرداختیم. قابل فهم است که نوع انتخاب و چیدمان در این شغل سلیقه ای نیست واز اصول و چارچوب های مربوط به علم خود نشات می گیرد.  برخلاف تصورات عامه که این علم را سلیقه ای بیش نمی پندارند.

تا جایی که برخی حتی بقدری در این موارد محتاطانه عمل می‌کنند و تمایل به تغییر رنگ ندارد. که سالهای سال به استفاده از رنگ کرم و قهوه ای قناعت دارند و به هیچ عنوان حاضر به ریسک نمی باشند. بهتر است در کنار انتخاب طیف های رنگی سرد، از یک رنگ گرم مانند کرم شیری شکلاتی روشن استفاده کرد. تا میزان حس کسالت و سردی مکان گرفته شود.

البته تحقیقات کامل نشان می‌دهد دانشمندان حوزه رنگ درمانی بر این عقیده اند که رنگ های بی روح و سرد مانند آبی در درمان و یا گسترش برخی بیماری ها مانند آرتروز و درد های مفصلی دخیل هستند. با توجه به اینکه این فضا همیشه جای خیس و رطوبتی ست بهتر است برای این افراد, انتخاب این رنگ ها را درسرویس های بهداشتی کنار بگذاریم.

انتظار ما از رنگ آبی آرامش و حس لطافت است. اما همیشه باید نگاه جزء بینانه به تمام شرایط و افراد داشت. و به این مطلب واقف بود که همیشه و درهمه جا قوانین به طور کامل صدق نمی کنند  و موارد استثنا را باید در نظر گرفت.

شما با هر ترکیب رنگی که بخواهید می توانید حس متفاوتی به فضای خود بدهید. اینجاست که بر طبق فرم اطلاعاتی تکمیل شده توسط کارفرما میتوان علاقه‌مندی ایشان را سنجید و بسته به سلیقه کارفرما پالت رنگی ارائه داد.

حتماً شنیده‌اید که سفید نماد پاکی، آرامش و تمیزی است. یا مشکی رنگ ثروت است و انتخاب افراد جسور می باشد. و یا طلایی که نماد زندگی تجملاتی ست و بیشتر در سبک کلاسیک به کار می‌رود. و جملاتی از این قبیل…

باید بدانید که این ها بیشتر جنبه های بازاریابی و تبلیغاتی حوزه ی معماری داخلی میباشد. واقعیت مطلب چیز دیگری است. بسته به شرایط محیطی مکان پروژه و همینطور سلیقه و شخصیت کارفرما منحصربه‌فرد همان شخص است.

نباید خودتان را محصور این نوع از نگاه بکنید. یک قانون کلی وجود دارد. رنگ های گرم، نماد هیجان هستند و رنگ های سرد حس آرامش را القا می‌کنند.

بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب و هزینه

 اگر شما جزو کسانی هستید که بنا به دلایلی نمی خواهید هزینه زیادی برای بازسازی و یا تغییر دکوراسیون صرف کنید… ما پیشنهاد جالبی برای شما داریم!

 البته این پیشنهاد رویکرد دیگری نیز می‌تواند داشته باشد پس با یک تیر دو نشان خواهیم زد. هر دو دسته با این راهکار می توانند سریع، ارزان و زیبا به آنچه می‌خواهند برسند.

 دسته اول : حتماً با نشت آب سرویس بهداشتی به طبقه پایین یا دیواره های کناری مواجه شده اید. خیلی از مواقع بدون اینکه دنبال بررسی علت و عوامل ایجاد آن برویم به دنبال تخریب لوله کشی وتاسیسات می رویم. که شامل صرف هزینه و وقت زیاد است. غافل از اینکه در بسیاری از موارد این نشتی از درز بین کاشی و سرامیک است؛ که خورده شده اند و نیاز به تعمیر دارند.

دسته دوم: کسانی که توان مالی زیادی در دسترس ندارند, اما تمایل بسیاری به تغییر بصری دکوراسیون سرویس بهداشتی خود دارند.

پیشنهادی که برای هر دو دسته داریم استفاده از نانو خمیر پروفاب می باشد.

نانو خمیر پروفاب چیست؟

 این خمیر در واقع درزگیر و آب بند است که برای کاشی و سرامیک استفاده می شود. معمولا به 3 صورت در بازار موجود است: جعبه ای، پک های 6تایی و استندی.

 هر جعبه شامل یک تیوپ از ماده خمیری، نازل سوزنی و دوعدد کاردک منحصربه‌فرد زرد و قرمز است.

نازل سوزنی در واقع برای جلوگیری از پرتی متریال طراحی شده است بسیار کاربرد دارد. این خمیر در ۲۴ رنگ مختلف با سه رنگ شاین دار( طلایی نقره ای مسی) تولید و عرضه می شود.

در نظر بگیرید که چگونه شما هم می‌توانید از نظر فنی منزلتان را بازسازی کنید و هم یک تغییر جالب و خلاقانه در دیزاین منزلتان ایجاد کنید. برای این کار نیاز است که تمامی درزها کاملا خالی و تمیز شود. توسط یک ابزار تیز بین سرامیک و کاشی ها را خالی کنید و بعد توسط پمپ باد و آب پرفشار هرکثیفی و آلودگی را از آن بزدایید.

مرحله مهم اینکه اجازه دهید تا خشک شود. پس از آن، برای اینکه درزها را پرکنید، از خمیر پروفاب با رنگ دلخواه استفاده کنید. برای اطمینان از پر شدن کاردک را روی آن بکشید تا اضافات  گرفته شود و قسمت های خالی پر شود.

در آخر دستمال جاذب را روی سطح می کشیم و اضافات را پاک می‌کنیم.

آنچه خواهید دید منظره ی جدیدی از چیدمان و درزبندی کاشی است. مثلاً فرض کنید به دنبال سبک مینیمال هستید و کاشی‌های شما به رنگ سفید است. خیلی راحت و آسان با درز بندی نانو خمیر پروفاب به رنگ سیاه می توانید فضای مینیمال و ساده داشته باشید.

یا ممکن است به دنبال سبک کلاسیک و یک فضای تجملاتی باشید؛ اگر همین کاشی سفید را با درز بندی نانو خمیر پروفاب به رنگ طلایی پر کنید, تصویر به شکل دیگری در خواهد آمد.

 استفاده از رنگ‌های شاد ( آبی قرمز و سبزصورتی بنفش و…)  فضایی دلنشین برای شما به وجود می‌آورد. از مزیت های این محصول خارق العاده کیفیت عالی، سهولت اجرا و بسته بندی اکونومیک آن است.

تعداد مورد نیاز نانو خمیر پروفاب برای درزبندی در بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب

  •  ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که در بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب، چه تعداد از خمیر برای چقدر درز بندی لازم است؟
  • میزان مصرف نانو خمیر پروفایب ارتباط مستقیمی با پهنا و موقعیت درزها دارد.
  • حتی برش سرنازل سوزنی باید توسط کاتر و با توجه به پهنای درز باشد.
  • ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از درز بندی، می توانیم از سطح استفاده کنیم و انرا آبگیری نماییم که مقدار معین بازه زمانی آن هم مربوط به پهنا و عمق بند است.
  • برای بند های زیر ۵ میلیمتر- با کاشی معمولی پس از ۱۲ ساعت.
  • برای بندهای بالای پنج میلیمتر پس از ۲۴ ساعت مجاز به آبگیری خواهیم بود.
  • این وسیله که جزو تجهیزات نصب شمار می‌آید.  یک تولید خلاقانه درزگیری، بندکشی کاشی و سرامیک، ترمیم و بازسازی بندها، آب بندی و عایق کاری است.
  • این محصول بقدری هوشمندانه طراحی شده است که حتی برای ماهیچه کشی تقاطع دیوارها , کاردک ها با فرم هندسی پخ دار، کمانی (محدب و مقعر) طراحی شده اند.

میزان مصرف خمیر بندکشی در بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب

 تیوپ های نانو خمیر پروفاب, ۲۵۰ گرمی میباشد. برطبق آزموده های تجربی در اجرا, برای درزهای 3 الی ۴ میلیمتر با کاشی به ضخامت ۸ میلیمتر؛ 2 الی 2.5 متر از سطح را میتوان با خمیر ۲۵۰ گرمی بند کشی کرد.

 در ماهیچه کشی متر طول مدنظر است. برای پخ با ابعاد ۳ * ۳ ؛  5الی۸ متر طول بند کشی را پوشش می دهد.

 اگر بخواهیم به یک برآورد کلی برسیم می توان گفت با پک ۶ تایی خمیر بندکشی پروفاب, حداکثرمساحت تا ۵۰ متر را میتوان بند کشی کرد. خرید خمیر بند کشی پروفاب نانو

سخن آخر

دوستان عزیز همراه مستحضرید که دیگر می توانید کارهای خلاقانه را با هزینه های کمتر و مدت زمان کوتاهتری انجام دهید وبه استایل دلخواه  خود جامه عمل بپوشانید. آنچه نیازمند رسیدن به این بینش است؛ اطلاعات بروز از بازار تولید و عرضه متریال ها و محصولات جدید میباشد.

 علم به این موضوع ما را در نیل به یک زندگی ایده آل راهنمایی و همراهی خواهد کرد.

نوشتهٔ پیشین
کفش طبی برای دیسک کمر
نوشتهٔ بعدی
اصول ایمنی در صنایع فولاد

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.