بهترین زیره کفش چیست؟

دقیقا همه ما انسانها برای در امان ماندن از خطرات احتمالی و مراقبت از اتفاقات و رخداد های محیط زیستی نیاز به اقلامی هستیم که مارا در مقابل این مسائل ایمن کند و ار آنجایی که انسان ها با گذر زمان و طی تحقیقات و اندیشه ها با توجه به خواسته های انسانی به یک سری از معلوماتی دست پیدا می کند که باعث می شود پیشرفت در هر سمت و سوی محیط زیستی اتفاق بیوفتد و این حرکت و پیشرفت باعث می شود.

به نوع جنس های مصارفی ما انسان ها را در برابر اتفاقات ایمنی حفاظتی ایجاد کند که در اینجا به یک نوع محصول تا در نوع خود کاربرد عمیقی در صنعت کفش و مراقبت از پای کاربر را دارا می باشد اشاره خواهیم کرد.

از آنجایی که برای حفاظت از پا در هر شرایط محیطی نیاز به پوشیدن کفش می باشد تا از قلب دوم انسان مراقبت لازم را داشته باشد برای تولید همچین پوششی نیاز به زیره کفش می باشد که این محصول بتواند تمام ویژگی های لازم برای ایمن کردن و راحت بودن پا در داخل کفش را به کاربر انتقال دهد.

پس در اینجا متوجه این شده ایم که زیره کفش یکی از متریال های مهم در تولید کفش می باشد و در موقع تولید این قسمت از کفش که زیره می باشد باید تمام معیار های لازم در آن رعایت شود و در واقع کفش تنها به خودی خود و با داشتن رویه بهتر و یا با استفاده از چرم طبیعی نمی تواند کارایی بهتری داشته باشد باید در این میان به نوع زیره مصرفی در کفش نیز دقت لازم را داشته باشیم.

انواع زیره کفش ایمنی و ویژگی آنها

در کفش طبی زیره ای در نظر گرفته می شود که موقع راه رفتن هیچ آسیبی به پا و کمر وارد نکند و تمام نقاط مهم در تولید این کفش ها برای سلامتی در نظر گرفته می شود تا به مصرف کننده آسیبی نرسد. که در اینجا با استفاده از مواد TPU  یا همان پلی یورتان ترموپلاستیک باعث شده این تضمین را برای مصرف کننده ایجاد کند.

زیره کفش اشاره شده نه تنها در کفش های طبی استفاده می شود بلکه درتمام کفش های مصرفی برای عموم نیز در نظر گرفته می شود که موقع پیاده روی در محیط های عمومی و حتی کاری دچار مشکل جسمانی نشوند.

مشخصات زیره TPU

این نوع زیره با ترکیب مواد های ترمو و پی یو به دست می آید که با فرآیند و تکنولوژی بهتر تولید می شود. و می توان به یکی دیگر از  محبوبیت این زیره به وزن آن اشاره کرد. که دارای وزن کمتری نسبته به زیره های پلاستیکی بوده و مقاومت خوبی در برابر سایش دارد. و این نوع محصول در وزن های 200 الی 380 گرم برای هر جفت کفش به تولید می رسد.

مشخصات زیره P.V.C

این نوع زیره وزن بیشتری نسبت به   PU  و TPU   دارد و به علت مصرف مواد اولیه باعث شده سختی و خشکی خاصی به خود بگیرد و دارای وزن بیشتر می باشد. و از لحاظ عایق حرارتی کارایی بهتری نداشته باشد و در محیط های گرم و سرد کارایی بهتری نمی تواند نشان دهد.

البته این مورد را نیز در نظر داشته باشیم که برای تولید کفش های طبی  و راحتی به هیچ عنوان از این زیره نباید استفاده کرد. تولید کنندگان کفش خود نیز این مورد را در نظر دارند و فقط در کفش های کالج زنانه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات زیره کفش ترمو

این نوع زیره ها در نوع خود بی نظیر هستند. ترمو یکی از مواد هایی می باشد که بوی خوبی از خود به مشام می رساند. و باعث میشود پا بوی بد ندهد.

این زیره بهترین عایق حرارتی می باشد و در محیط های سرد و گرم عملکرد بهتری دارد. زیره ترمو وزن بیشتری نسبت به محصولات دیگر دارد ولی از لحاظ سایش کیفیت خوبی دارد و مقاوم می باشد. این زیره به خاطر مواد اولیه علاوه بر محکم بودن محصول مقاومت خوبی به وجود می آورد و شکستگی در این زیره ها وجو ندارد.

مشخصات زیره لاستیک

در این نوع زیره ها از لاستیک استفاده می شود که این متریال در صنعت های مختلفی کاربرد دارد. مثلا در تولید تایر ماشین و حتی در تولید تسمه نوار نقاله و تسمه های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در صنعت کفش بخاطر کیفیت بالا در برابر حرارت و حتی سایش و خورندگی در این زیره مورد مصرف قرار می گیرد.

ولی این مورد را نیز در نظر داشته باشیم که زیره پلاستیک دارای وزن بیشتری می باشد. و حالت سفتی و خشک به خود می گیرد و بیشتر در مصارف کفش های مردانه بوت قرار می گیرد.

مشخصات زیره نسوز RUBBER

این زیره از مواد خاص P.U  و مواد RUBBER   و با ترکیب مواد های ضد اسیدی این محصول تولید می شود که شباهت زیادی به لاستیک دارد. و می توان در صنعت لاستیک سازی نیز از آن استفاده کرد. این زیره به علت مواد اولیه، وزن بیشتری دارد و کیفیت بالایی در برابر مواد های مذاب داراست که با ترکیب مواد اولیه زیره در موقع تولید می توان درجه مقاومت آن را افزایش داد.

اصولا در ایران از این زیره در درجه حرارت 200 الی 800 تولید می شود که این مقدار درجه حرارت محیط مصرف کفش مشخص میکند. که در واقع برای تولید کفش های ایمنی مورد مصرف در کارگاه های عمرانی، کارخانه های صنعتی و کارخانه های تولید شمش قرار می گیرد.

چرا که در محیط هایی با حرارت بالا و وجود مذاب کارایی بهتری دارد. شما می توانید از فروشگاه ثقال مارکت کفش ایمنی نسوز ثقال و کفش ایمنی نسوز پای افزار را خریداری نمایید.

زیره نسوز اصولا کارایی های بهتری دارد چرا که از این نوع زیره در کفش های آتشنشانان نیز استفاده می شود. زیره نسوز ویژگی های خاص خود را دارد این زیره مقاوم در برابر حرارت بوده و عملکرد بهتری در مقابل سایش و برش دارد. و بخاطر نوع مواد مصرفی در تولید کفش در مقابل لیز خوردگی نیز کاربرد دارد.

کفش ایمنی نسوز
نوشتهٔ پیشین
نحوه ی ساخت دستکش لاتکس
نوشتهٔ بعدی
انواع عینک ایمنی

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.