دستکش صنعتی و کاربرد آن

دستکش صنعتی استادکار با نام دیگر لاتکس در زمره دستکش‌های حوزه حفاظت و ایمنی فردی است. این محصول در مکان‌هایی مانند ساخت و ساز، آزمایشگاه‌ها و یا نظافت مکان‌های عمومی کاربرد دارد.

لاتکس ماده‌ای پلاستیک مانند است که خاصیت ارتجاعی دارد. این دستکش از موادی تشکیل درست می‌شود که به خاطر خاصیت کششی آن، با دست کاربر فیت می‌شود. همینطور در زمینه مشاغل سبک و کارهای آزمایشگاهی مورد تایید و وزارت کار و بهداشت است.

این دستکش سبک می‌باشد که همین باعث می‌شود استفاده از آن راحت باشد. به خاطر مواد اولیه‌ی آن و ترکیب این مواد با لاتکس، دارای انعطاف‌پذیری و کشش خوبی است. و این باعث عمر طولانی‌تر این محصول می‌شود تا به راحتی در مواجهه با موانع مختلف سریع دچار پارگی نشود.

استاندارد دستکش

وجود برجستگی‌های مشبک در کف دستکش صنعتی سبب می‌شود تا از لیز خوردگی مواد روغنی و مصالح ساختمانی جلوگیری شود. دستکش بنایی استادکار دارای اندازه‌های مختلف می‌باشد که با انتخاب سایز درست می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. و دست‌هایتان را از بروز اتفاق و حوادث غیر مترقبه محافظت نمایید. با توجه به استانداردهای موجود برای تولید هر محصول ایمنی، واحدهای تولیدی منوط به رعایت این الگوها هستند. زیرا حفاظت و ایمنی کارکنان وظیفه اساسی کارفرمایان می‌باشد. تا ایشان بتوانند با طیف خاطر و آرامش ذهنی کامل تمرکز خود را روی فعالیتشان بگذارند.

کاربرد دستکش صنعتی

تولید دستکش صنعتی لاتکس استادکار از این قاعده مستثنا نیست. این دستکش با رنگ‌بندی طوسی سرمه‌ای در بین محصولات ثقال مارکت دست موجود است و با قیمت مناسب به بازار هدف عرضه میشود.

لاتکس به کار رفته در این دستکش‌ها ضد حساسیت است و دارای استانداردهای PPE می‌باشد.

به دلیل استفاده طولانی مدت از دستکش در هنگام کار، معمولاً کارگران برای استفاده از سایر برند‌ها آن امتناع می‌کنند. اما پنبه به کار رفته در داخل دستکش سبب می‌شود تا تعرق پوست زیر دستکش به حداقل برسد و از بروز حساسیت پوستی جلوگیری به عمل آید. به همین دلیل استفاده از دستکش این برند را نسبت به سایر برند‌ها ترجیح میدهند.

طول دستکش تا آرنج باعث می‌شود تا ذرات خورنده روی پوست دست نریزد و موجب حساسیت نشود. تمام این ویژگی‌ها دستکش صنعتی را به محصولی برای استفاده انواع کارهای عمومی از جمله باغبانی، کشاورزی بنایی و غیره کرده است.

روند این مقاله ما را به سمت بررسی خطرات احتمالی و حفاظت و ایمنی فردی برای آگاهی کارفرمایان و کارکنان محترم کشاند. بررسی بسیاری از مشاغل ساختمانی و باغبانی و کشاورزی سبب می‌شود تا تولیدکنندگان به راحتی بتوانند به آنچه برای حفظ موارد PPE نیاز است مبادرت بورزند. ثمره استانداردهای حفاظت و ایمنی فردی همواره آرامش برای کارفرمایان و کارکنانشان است.

نوشتهٔ پیشین
دستکش ژله ای چیست؟
نوشتهٔ بعدی
محاسن و معایب چوب

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.