رنگ سال 2023 و هدف از انتخاب آن

رنگ سال 2023 و هدف از انتخاب آن را در ادامه بررسی می کنیم.

چه نهاد یا شرکتی رنگ سال را تعیین می‌کند؟

شرکت پنتون شرکتی استاندارد و معتبر در دنیا می باشد که مرجع  رنگ شناسی جهانی ست. هر سال این تیم حرفه ای رنگی را برمی گزینند که ماهیت آن رنگ، توانایی حضور در صنایع مختلف را دارا است.

رنگ سال چگونه تعیین می شود؟ و هدف از انتخاب آن

این انتخاب برگرفته از اتفاقات و منعکس کننده فضای فرهنگی و اجتماعی زمان منحصر به فرد خود است. لذا این گزینش یک حرکت فرهنگی برخاسته از متن جوامع مختلف دنیاست. وهدف از آن می تواند ایجاد نامحسوس وحدت جهانی بین انسانها در اقصی نقاط دنیا و رشد حس همدلی بین افراد مختلف از تیره های گوناگون بشریت باشد.

بررسی و تحقیقات روی این مقوله بسیار پیچیده است. و دقت نظر بالایی می طلبد. مفهوم رنگ برای این سازمان طبعا یک نوع استایل از زندگی است و پرداختن به آن روحیه ای بس لطیف و هنری می خواهد. در کنار آن تخصص درعلوم شیمی و دانستنی‌های علمی دیگر نیز که در ارتباط با روند حرکت رنگ ها و ایجاد رنگ های جدید می باشند، ضروریست.

صدور بیانیه ی توجیهی برای رنگ سال 2023

این تیم با تحقیقات ویژه روی علوم جامعه شناختی و استارت پروژه آن سال ،یک انتخاب بیشتر ندارند، زیرا پس از انتخاب رنگ سال، ایشان باید یک بیانیه ی جهانی صادر کرده و توجیهی مناسب را برای این گزینش در آن اعلام نمایند. توجیهی مبتنی بر اینکه آن رنگ نماد چیست و دلیل انتخاب از آن چه می باشد؟

تاثیر رنگ در خلقیات

حضور رنگ در زندگی ما از ضروریات است. چرا که احساسات و خلق و خوی ما را برانگیخته و یا فروکش می نماید. این تاثیر بسیار عمیق و جدی است. و از این روست که حتی علومی چون روانشناسی رنگ ها بوجود آمده اند.

برای مثال کودک بیش فعالی را در نظر بگیرید که بدون توجه والدین و عدم آگاهی ایشان در اتاقی با رنگ های گرم و شاد و هیجان انگیز مانند تناژ قرمز یا صورتی زندگی کند. این کودک به مرور زمان نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه شدت بیش فعالی او چندین برابر خواهد گشت. و دلیل این موضوع به ظاهر ساده است و آن انتخاب رنگ نادرست برای اتاق این کودک می باشد. چنین کودکی برای خنثی شدن انرژی بیش از حد درونش نیاز به اتاقی با رنگ های آرامش بخشی چون تناژ آبی دارد و یا حتی الامکان رنگ های خنثی.

تاثیر رنگ سال 2023 در صنعت مد و فشن

سالهاست که مسئله ی رنگ مورد توجه فشنیست های حرفه‌ای است. لذا توجه به انتخاب رنگ سال در پروسه ی تولید و ست کردن لباس های برندینگ بسیار حایز اهمیت است. علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان در انتظار اعلام بیانیه‌ی سالانه ی پنتون می نشینند تا برای سال نو لباسهایی هماهنگ با رنگ سال، در تحویل سال نو به تن کنند.

در سال 2023 رنگ  VIVA MAGENTA قرمز-زرشکی انتخاب سازمان پنتون بوده است. که نمادی از نشاط و هیجان بعد از دوران کرونا است. با توجه به اینکه در این دوران بسیاری از مردم افسرده و به دنبال راهی برای فرار از آن رکود اقتصادی و فکری بودند؛ لذا این رنگ نشان دهنده انگیزه و نشاط و هیجان بعد از دوران کرونا و ادامه حیات است.

رنگ سال 2023 و ترکیب های VIVA MAGENTA برای ست کردن لباس

این رنگ را به راحتی می توانید با سفید، بژ، خاکستری، سبز، سرمه ای، نارنجی هماهنگ کرده و و برای استایل های مختلف از آن استفاده کنید. در نظر بگیرید که با توجه به فصل پیش رو که فصل تابستان می باشد؛ پوشیدن انواع تیشرت های رنگی با شلوار های نخ پنبه و کتان یا جین بسیار ترند است. لذا شما می توانید رنگ ویوا مگنتا از تیشرت را با شلوارهای کتان و کنفی سفید، کرم یا خاکستری هماهنگ و ست نمایید.

انتخاب رنگ برای تی شرت کار و رنگ مناسب لباس برای محیط کار

در فصول گرم سال در محیط های کاری پوشیدن تیشرت کار بسیار اهمیت دارد. این گزینه از انواع مختلف لباس های سنگین کار طالبان زیادی دارد. چون هم سبک است و هم نیمه رسمی. از اینرو هم در امور دفتری و اداری و هم در کارگاههای صنعتی برد بالایی دارد.

 تیشرت لباسی است که با درصدهای مختلف از پنبه تولید می‌شود و دارای رنگ بندی بسیار متنوع است. پس برای هر نوع سلیقه ای و برای هر رنج قیمتی پاسخگوست.  در محیط کار انتخاب رنگ ها از چندین جهت اهمیت خاصی دارد.از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرف برند
  • معرف شعار تبلیغاتی برند
  • نشاندهنده نظم برند
  • نشاندهنده ی وحدت سازمانی برند با  انتخاب رنگ سال 2023
  • نشاندهنده ی نظافت و بهداشت سازمانی برند

به همین علت توجه بسیاری از کارفرما ها را به خود جلب کرده است. در محیط‌های کارگاهی معمولاً کارفرمایان به دنبال رنگی هستند که آلودگی ها و کثیفی روزانه محیط های کاری را منعکس نکند، ضمن اینکه نشانی از وحدت و نظم کارگاه نیز باشد.

 سبک نوع فعالیت کارهای کارگاهی با کارهای دفتری، اداری بسیار متفاوت است. پیشنهاد می کنیم که رنگ هایی را که دارای حس آرامش، تامل، سنگینی و تعادل هستند برای امور دفتری و رنگ هایی را که تیره تر هستند برای کارهای کارگاهی در نظر بگیرید تا منعکس‌ کننده بهداشت برای هر دو محیط باشد.

نوشتهٔ پیشین
تشخیص شارژر اصلی شیائومی
نوشتهٔ بعدی
کاربرد دستگاه CNC در صنعت چوب

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.