روش شستشوی لباس کتان

لباس کار کتان از الیاف ساقه کتان ساخته می‌شود. پارچه کتان به عنوان پادشاه پارچه‌ها شناخته می‌شود.

موارد مصرف پارچه‌های کتان

پارچه‌های کتان به علت قابلیت جذب آب بالا و خنکی، برای کسانی که به لباس‌های با دوام و لطیف بهاره و تابستانی علاقه‌مند هستند بسیار مناسب است.

پارچه کتان علاوه بر تولید لباس در دوخت حوله، دستمال سفره، لباس کار کتان، شلوار، پیشبند، رومیزی، جذب آب، زودتر از الیاف پنبه خشک می‌شوند.   به همین جهت، لباس کار از نوع کتان مناسب‌تر از نوع پنبه است.

الیاف کتان مانند الیاف پنبه، آب را به خوبی جذب می‌کنند ولی پس از جذب آب، زودتر از الیاف پنبه خشک می‌شوند. به همین جهت، لباس‌های کتان از نوع الیاف کتان مناسب‌تر از پنبه است.در ادامه با روش صحیح روش شستشوی لباس کتان آشنا می‌شوید.

روش شستشوی لباس کتان

لباس کار کتان چون دارای سطح صاف و درخشنده‌ای هستند چرک و کثافات به آسانی از روی ان‌ها بر طرف می‌شوند. هنگام شستشو، لکه‌های باقی مانده روی لباس کار‌های کتان آسنان‌تر از لباس‌های پنبه‌ای بر طرف می‌شود از این رو شستشوی آن‌ها آسانتر استو و این نوع لباس برای محیط‌های کاری بسیار مناسب است.

خاصیت آب رفتگی کتان مانند پنبه نیست. لباس‌های لینن را میتوانید با دست یا ماشین لباس شویی بشویید. و یا از طریق خشک شویی تمیز کنید.

این لباس‌ها را نیز هنگامی که مرطوب هستند با اتوی داغ، اتو کشی کنید. لباس کار‌هایی از جنس linen را می‌توانید در صورتی که رنگ خودشان سفید باشد با سفید کننده لکه گیری کنید یا برای مدت کوتاهی در مایع سفید کننده خیسانده و سپس خوب آب کشی نمایید.

در کشور‌های اروپایی و امریکایی برای اطلاع مصرف کنندگان، روی لباس‌ها علامت تمام کتان و یا علامت نصف کتان وصل می‌کنند. علامت L  نشان دهنده‌ی کتان است.

نوشتهٔ پیشین
انواع اسپیسر و کاربرد آنها
نوشتهٔ بعدی
روش شستشوی لباس پنبه‌ای

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.