انواع دسته بیل

در این مقاله به دسته بیل سوپر روسی اشاره می شود.  و از آنجایی که در مورد دسته بیل راش قبلا توضیحات لازم ارائه شده و دقیقا به نوع تولید و چگونگی ساخت ان اشاره گردیده است. حال در این مقاله به نوع دیگر این دسته ابزار که به چه نوع تولید و بسته بندی می شود میپردازیم.

تا خریداران عمده فروش و پخش کننده ها و حتی فروشگاه های مصالح ساختمانی بتوانند به صورت صحیح در صورت لازم به مصرف کنندگان این محصول توضیحاتی برای ارایه ی معلومات از کیفیت جنس و نوع متریال ساختاری ارائه دهند.

و آگاهی کاملی داشته و با وجود اطلاعات قوی از محصول بتوانند دسته ابزار چوبی وارداتی را به صورت صحیح به فروش برسانند و مصرف کنندگان عزیز نیز با داشتن اطلاعات محصول به راحتی کیفیت دسته ابزار را به درستی درک کنند.

 

دسته بیل در سه نوع تولید می شود که میخواهیم در اینجا به انواع دسته بیل نیز اشاره ای داشته باشیم تا بتوانیم هنگام خرید به درستی محصول را شناسایی کنیم:

نوع یک:

  • متریال داخلی و تولید داخل انواع دسته بیل

دو:

  • متریال و مواد اولیه وارداتی و تولید و ساخت داخل

نوع سه:

  • متریال و تولید خارج از کشور با مواد اولیه ی کشورهای گوناگون حاصل خیز و با داشتن جنگل های وسیع

حال به تفکیک دقیق و توضیحات لازم این محصولات در سه نوع عنوان می شود.

1- نوع اول تولید انواع دسته بیل

این نوع تولید دقیقا با مواد اولیه ی کاملا ایرانی و تولید داخل است و از چوب صنوبر و چنار به وجود می آید. و از آنجایی که جنس این نوع چوب ها زیاد مقاوم نمی باشد. در سازه های ابزاری کیفیت بالایی ندارد. و بیشتر در صنعت چوب در محیط مصرف ملایم و سبک قرار می گیرد. و در فریم ها و یا چارچوب کمد های دیواری و یا فریم کمد لباس و از این قبیل استفاده می شود.

که بهترین عملکرد را در این نوع سازه ها دارد. البته به این موضوع نیز اشاره ای داشته باشیم که چوب راش که یکی از متریال های قوی و محکم در تولید سازه های دسته ابزار چوبی حرف اول را می زند. در کشور عزیزمان نیز از این نوع درخت راش رویش دارد. ولی به علت کمیابی و انقراض نسل این درختان برش این گونه غیر قانونی است. و اجازه ی استفاده در این صنعت را ندارد.

که از چوب های درخت گردو و یا فندق که در نوع خود جز درختان با کیفیت و مقاوم می باشد. و در جان این نوع درختان شکل و طرح های زیبایی نهفته است و در صنعت هنرهای دستی با چوب و یا آلات موسیقی بیشتر کاربرد دارد.

2- نوع دوم تولید انواع دسته بیل

در این روش برای تولید دسته ابزار چوبی همانند دسته بیل ، دسته تیشه، دسته کلنگ و همانند از این قبیل از چوب خارجی یعنی کشورهای دیگر استفاده می شود. و به صورت وارداتی از مواد اولیه ی چوب به کشور عزیزمان وارد می شود.

که باز در این میان به تنهایی و نوع خرید و چوب بصورت خام و به عنوان تهیه ی مواد اولیه باید یک واحد بازرگانی داشته باشیم. و با داشتن مدارک لازم تجاری برون مرزی می توانید مواد اولیه را وارد کشور کرد تا به دسته ابزار با کیفیت دسترسی داشته باشیم.

که شرکت ثقال مارکت یکی از وارد کنندگان قدر انواع دسته بیل است. که سالیان سال در این زمینه واردات چوب فعالیت دارد. می تواند چوب های راش از کشور های روسیه ، اوکراین، گرجستان و ترکیه وارد ایران کند. و با متریال بهتر دسته ابزار سالم و مقاوم تولید کند. که برای تولید این محصولات این شرکت با داشتن دستگاه های مجهز سیستم اتوماتیک که این سیستم آلمانی می تواند با امتریال مواد اولیه ی بهتر با کیفیت ترین محصول را روانه ی بازار مصرف کند.

3- نوع سوم

در این روش انواع دسته بیل در متریال های مختلف چوب با نام چوب راش، زبان گنجشک، چوب بریوزا، و چوب اسنا در کشور های اشاره شده در بالا رویش و تولید دارد. و تبدیل به محصول نهایی صادراتی صورت میگیرد. ولی در این میان نیاز به بررسی چوب های مصرفی در این دسته ابزار می باشد. که بهترین نوع چوب راش و زبان گنجشک می باشد.

و بعد از این دو چوب، متریال های دیگر چوبی مانند: بریوزا و یا اسنا، که خود این درختان در نوع های مختلف منطقه ای رویش دارد و دارای کیفیت گوناگون می باشد. و در رتبه بندی و درجه کیفیت تبدیل به محصول نهایی می شود.

ولی درختان چوب راش و زبان گنجشک نیز در نوع درجه تولید دارد که با نام سوپر و درجه یک، در سیستم تولید نهایی می شود. که خصوصا درختان روسی در این میان کیفیت بالایی دارد. و در چرخه ی تولید و مصرف خورجی بهتری از خود نشان می دهد. و بعد از تولید نهایی به صورت پالت روانه ی سیستم صادر می شود.

درجه بندی انواع دسته بیل

این موضوع را در نظر داشته باشیم که جداسازی دسته ابزار در درجه بندی های متفاوت باید بعد از خرید محصول از کشور مبدا انجام شود. چرا که در موقع بسته بندی هر دو نوع درجه در یک پالت به صورت مخلوط روانه ی فروش می شود.

که در اینجا باز به شرکت ثقال مارکت اشاره ای داشته باشیم. که این شرکت بعد از خرید محصول از کشور مشخصه و وارد کردن به کشور عزیزمان ایران، در کارخانه ی بسته بندی تمامی محصول چک شده و عملیات سورت و یا همان جداسازی صورت میگیرد.

و در درجه ی سوپر و درجه ی یک در گونی های بیست تایی روانه ی بازار می شود. که هر کدام از درجه ها قیمت خاص خود را دارا می باشد. و روانه ی بازار مصرف توسط نمایندگان این شرکت و سیستم پخش هدایت می شود. تا به دست مصرف کننده یک محصول کاملا با کیفیت و مقاوم تحویل و در محیط مصرف کارایی بهتری از خود نشان دهد.

نوشتهٔ پیشین
ساخت کاغذ در خانه
نوشتهٔ بعدی
فرآیند تولید دسته چوبی و طرح دار کردن چوب

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.