کاربرد چسب ۱۲۳ در صنایع چوبی

کاربرد چسب ۱۲۳ در صنایع چوبی را در ادامه بررسی می کنیم.

با پیشرفت روز افزون علم تجهیزات و ابزارهای موثر در ساخت وسایل مدرن، مصرف کنندگان را بر آن میدارد که برای نیل به نتیجه دلخواه در پروژه‌های خود از بروزترین آن‌ها استفاده کنند.

صنعت کابینت و کابینت سازی جزو رشته هایی از فنون صنعتی است که پیشرفت ابزار آلات ساخت آن چشمگیر است.

ورود ماشین‌آلات کوچک و بزرگ با تکنولوژی هوش مصنوعی، اندازه گیری های دقیق، سرعت بالا جزو موارد مورد توجه این شاخه از کارهای فنی،هنری می باشد.

کاربرد چسب ۱۲۳ در صنایع چوبی

در کنار ماشین آلات و تجهیزات کاربردی این رشته، مواد و مصالح نیز جزو لوازمی است. که پروسه ی تکامل آنها در طی ده سال اخیر با توجه به نمایشگاههای داخلی و خارجی عرضه، بسیار تغییر کرده است.

 MDF و HDF های متنوع و مدرن نیاز بسیاری از علاقه مندان را به صنعت دیزاین پاسخگو بوده است. همینطور متریالهای مثل شیشه و یراق آلات لوکس و عامه پسند.

 در کنار اینها کارهای تولیدی بسیار خاصی نیز انجام می پذیرد. که درخواست خاص پسندان و مهندسین معماری داخلی و مجریان این صنف است.

 برای نتیجه گیری خوب از MDF در ساخت کابینت و ابزار چوبی نیاز به متریال هایی جهت مونتاژ آنهاست.

کاربرد چسب ۱۲۳ در صنایع چوبی ام دی اف MDF

از جمله متریال های بروز در ساخت امروزه کابینت و ملزومات چوبی استفاده از چسب فوری یا همان 123 می باشد. این چسب با فرمولاسیون قوی در چسباندن تکه های MDF و همینطور متریال های دیگری چون پلاستیک، شیشه، سرامیک و … کار را برای مجریان بسیار راحت تر از قبل نموده است.

شیمیدان و صنعتگران با استفاده از فرمول های خاص گازهای متان و آمین و سیانواکریلات به ساختمان مولکولی و شیمیایی قوی و فوری این چسب دست یافته اند. این چسب که در معرض هوا و رطوبت سریع خشک می شود کار را برای یک مجری کابینت و یا نجاری راحت نموده است.

همانطور که از اسمش پیداست زمان چسبندگی سطوح در این محصول ۱۵ الی ۲۰ ثانیه می باشد. که در نوع خود باعث شگفتی است.

کاربرد چسب ۱۲۳ در صنایع چوبی

آموزش استفاده از چسب 123

چسب ۱۲۳ دارای مواد قوی چسبناکی است که فورا بهم می چسبد و سرریز نمی شود. در طریقه استفاده آن تمیز بودن سطوح مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا باید قبل از عمل چسبندگی هر دو قسمت را با دستمال، گردگیری و تمیز نمایید.

در مرحله دوم کار استفاده از یک فعال کننده نیاز است که به صورت اسپری در پک چسب وجود دارد. این اسپری فعال کننده اکتیواتور است که از اندک زمانی پس از پاشش مواد شیمیایی موجود در آن شروع به فعالیت و اکتیویشن می‌کند.

 اینجاست که باید مقداری از ژل ۱۲۳ را نیز روی سطح دیگر آغشته کرد. و بلافاصله  دو سطح را به هم چسباند. و تا ۲۵ ثانیه  فشار داد .

گفتنیست در این مرحله برخی از کاربران یک بار دیگر از اسپری اکتیویتور استفاده کرده و به قسمت اتصال می پاشند؛ تا سریع تر و کامل تر بچسبد.

البته این یکی از فوت و فن های این افراد است شاید نیاز نباشد تا همگان از این روش استفاده کنند.

 با این روال یک چسب با کیفیت را در ساخت ابزار کابینتی ملاحظه و کاربرد چسب ۱۲۳ در صنایع چوبی و اموزش استفاده از ان را بررسی کردیم.

نوشتهٔ پیشین
مزایا و معایب زیره پلی اورتان
نوشتهٔ بعدی
خشک کردن چوب راش

محصولات پیشنهادی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.